کیف دانشجویی خوب چه ویژگی دارد؟

ویژگی های یک کیف دانشجویی خوب چیست؟
خلاصه

کیف دانشجویی خوب: شما به عنوان یک دانشجوی جدید موارد زیادی برای نگرانی دارید اما استفاده طولانی مدت از کیف داشجویی می تواند سلامتی شما را نشانه بگیرد . پس با انتخاب کیف نا مناسب به نگرانی های خود اضافه نکنید.

1400/6/19
2359 بازديد
ویژگی های یک کیف دانشجویی خوب چیست؟

ویژگی های یک کیف دانشجویی خوب چیست ؟

کیف دانشجویی خوب فقط درباره ی حمل کردن کتاب و وسایل نیست بلکه در مورد سلامتی شماست.

مشکلاتی که ممکن است با حمل طولانی مدت کیف به شیوه ی نادرست و تاثیرات بند کیف بر روی شانه، گردن و ستون فقرات که ممکن است باعث درد و مشکلات سلامتی شود.

شاید انتخاب کیف برای دانشگاه از الویت های اول شما برای آماده شدن دانشگاه نباشد، ولی انتخاب کیفی که هرروز آن را با خود حمل می کنید بسیار مهم است، به همین دلیل باید در خرید اینترنتی کیف زنانه شیک دقت کنید و کوله ای که برای دبیرستان از آن استفاده می کردید ممکن است مناسب نباشد .
باید بتوانید در کیف دانشجویی خوب خود کتاب های بیشتری جای دهید، برای انتخاب کیف مناسب که حمل راحت و استفاده ی آسانی داشته باشد باید به ویژگی هایی توجه کنید .

در ادامه با ما باشید تا ویژگی های یک کیف دانشجویی را با هم بررسی کنیم تا وسیله ای که تا زمان فارغ التحصیلی با آن سر و کار دارید را به درستی استفاده کنید.

کف دانشجویی خوب چه ویژگی دارد

کوله پشتی یا کیف پستچی


کیف بند دار یا همان کیف پستچی بسیار پر طرفدار است نه فقط به خاطر اینکه هم مناسب مردان است و هم زنان بلکه بخاطر آسان بودن استفاده و حمل آن بسیار مورد توجه قرار گرفته است .
با کیف پستچی اصلا نیازی نیست کیف را از دوش خود پایین آورید تا به محتویات آن دسترسی یابید و همچنین با وجود این هیچ سنگینی در سمتی از بدن شما ندارد.

تنها یک بند دارد که سنگینی وزن کیف را بین شانه و قفسه ی سینه تقسیم میکند، اما کوله پشتی (سنگینی در هر دو شانه دارد) و گاهی هم سنگینی در قفسه سینه و پشت دارد اگر بند آن بلند تر باشد .
هر چقدر بیشتر از کیف پستچی استفاده کنید بیشتر متوجه تقسیم وزن مناسب بند آن می شوید.

اگر استایل آن را دوستد دارید و احتیاج به کیفی بزرگ برای حمل وسایل سنگین ندارید، به شما پیشنهاد می کنیم از کیف پستچی استفاده کنید، اما برای بیشتر دانشجویان کوله پشتی گزینه ای بسیار پیشنهادی است .

چه چیز هایی باید حمل کنید ؟


قبل از اینکه یک کیف دانشجویی خوب انتخاب کنید به این مورد توجه کنید که چه چیز هایی را باید اغلب اوقات با خود حمل کنید.

لیست کتابهایتان را بررسی کنید و ببینید بیشتر کتاب های بزرگ و متنی است و یا دفتر و جزوه های کم حجم و همچنین ببینید که چه تعداد از آن ها را باید هر روز با خود حمل کنید .
اندازه ی کیف ها با توجه به مقداری که قابلیت حمل آن را دارد تعیین می شود. عموما متر مکعب و یا به لیتر تعیین میشوند، هر چند با مقایسه ی ابعاد کیف ها با یکدیگر سایز آن ها به راحتی قابل تشخیص است .
کمی سخت است ابعاد کتاب هایتان را با متر مکعب و یا لیتر ارزیابی کنید، ابعاد را بررسی کنید تا بهتر تشخیص دهید وسایلتان در کدام کیف بهتر جا می گیرد حتی می توانید تعدادی کتاب همراهتان داشته باشید تا اندازه بودن ابعاد کیف ها را دقیق تر امتحان کنید.
نکته ی مهم دیگر مقدار مسافتی است که کیف را حمل می کنید، آیا در خوابگاه زندگی می کنید و با دوچرخه به دانشگاه می روید؟

یا به کیفی محکم و با دوام و همچنین راحت برای استفاده ی طولانی احتیاج دارید که بتوانید کتاب هایتان را هر روز به راحتی با خود ببرید .
اگر در خوابگاه زندگی می کنید و فاصله ی خوابگاه تا دانشگاه فقط چند قدم راه رفتن است، می توانید یک کیف سبک با خود ببرید تا کتاب ها و جزوه هایتان را به راحتی در آن جای دهید .
وقتی وزن کیف را در نظر می گیرید به این نکته توجه کنید که نباید بیشتر از حدود 10 تا 15 درصد از وزن خودتان باشد، پس اگر کتابهایتان وزنی بیشتر از این دارد به این فکر کنید که چه مواردی را می توانید حذف کنید و یا کیف چرخ دار بگیرید.

کدام کیف دانشجویی خوب است

بعضی از وسایل مورد نیاز درس را باید علاوه بر کتاب ها با خود حمل کنید.

الان بهترین زمان برای تصمیم گیری چگونگی حمل آن هاست، به طور مثال دانشجویان رشته هنر باید با خود کاغذ و یا مقوا، تخته شاسی و وسایل دیگر را حمل کنند.

در حالی که دانشجویانی که با آزمایشگاه سروکار دارند تجهیزات مربوط به خود را باید حمل کنند، هر چیز اضافه ای که باید با توجه به رشته ی خود حمل کنید را در هنگام انتخاب کیف دانشجویی مناسب در نظر داشته باشید .

بهترین سایز کیف دانشجویی خوب را پیدا کنید


انتخاب بهترین ابعاد فقط در مورد پیدا کردن سایز مناسب کیف که با لوازمتان هماهنگ باشد نیست.

بلکه بهترین کیفی است که ابعادی مناسب با شما داشته باشد . وقتی قصد انتخاب کوله پشتی دارید باید به قدرت تحمل بدنی خود توجه کنید، و مطمئنا کوله ای نمی خواهید که تا خیلی پایین تر در پشتتان آویزان باشد.

بند کمری کوله برای کمک به تقسیم بهتر وزن در کوله های بزرگتر کوله طراحی شده است .
برای کیف های بند دار یا پستچی ، بعضی از کیف ها فقط یک سایز دارند و برخی محدوده ای از سایز های مختلف دارند، بزرگترین سایز آن ممکن است ارتفاع کمتری داشته باشد و در عوض پهنا و جای بیشتری داشته باشد .
اگر کیف انتخابی شما نوع زنانه و مردانه دارد در نظر بگیرید که نوع زنانه آن برای اندام های ظریف تر تعریف شده است. 

و برخی از افراد قد بلند از نوع مردانه آن استفاده می کنند و افرادی که ظریف اندام تر هستند نوع زنانه آن را ترجیح می دهند .
خرید از فروشگاه راه خوبی برای ملموس تر شدن ابعاد و بهتر فهمیدن تناسب وسایل با سایز کیف است.

چند کیف را انتخاب بکنید و با آن چند قدم بزنید تا متوجه شوید چقدر آزادی برای حرکت دارد، بعضی از فروشگاه های اینترنتی هم به شما در انتخاب سایز کمک می کنند و گزینه های مناسب را پیشنهاد می دهند.

فروشگاه اینترنتی کالاتیتر می تواند به شما در انتخاب یک کیف داشنجویی خوب کمک کند.

کوله پشتی دانشجویی خوب

آیا به کیف چرخ دار احتیاج دارید ؟


چرخ ها فقط برای چمدان های مسافرتی استفاده نمی شوند، کوله پشتی هم می تواند چرخ دار باشد.

این کیف ها معمولا کوچک تر هستند (چرخ ها، فریم و دسته از فضای کیف کم می کنند) و همچنین این نوع کیف گران تر از نوع بدون چرخ آن است ولی اگر وسایل زیاد و سنگینی برای حمل دارید این نوع کیف ممکن است بهترین جواب باشد .

ویژگی های کلیدی

جیب ها و بخش ها


مطمئنا کیفی فقط با یک محفظه ی بسیار بزرگ نمی خواهید.

در کنار حمل وسایلتان باید سازمان دهی شده باشد و پیدا کردن وسایل در آن بسیار آسان باشد.

اگر باید با خود لپ تاپ ببرید باید کیفی انتخاب کنید که بخشی برای جا دادن لپ تاپ در آن تعبیه شده باشد)و یا قسمتی برای ضربه گیری لپ تاپ داشته باشد).

کیف های لپ تاپ با توجه به مدل های مختلف لپ تاپ ابعاد مختلفی دارند پس مطمئن شوید تا به درستی ابعاد آن را انتخاب می کنید.
یکی از موارد دیگری که باید در نظر بگیرید چیز های مختلف و نهایی است که با خود می برید مانند مداد ها و خودکار ها، دفترچه یادداشت، عینک آفتابی، بطری آب و...، مطمئن شوید.

یک فضای مجزا برای جا دادن و پیدا کردن این وسایل دارید، یک جیب مجزا برای بطری آب به شما کمک می کند تا از خطر ناشی از نشت آب به درون وسایلتان در موقعیت های مهم جلوگیری کنید.

کیف دانشجویی بند دار

دوام کیف دانشجویی خوب


حتما به کیفی احتیاج دارید تا برای سال ها دوام خوبی داشته باشد.

پس به جزییاتی مثل زیپ ها محکم با دسته ی مناسب و یا بندی بادوام که به خوبی به بدنه محکم شده باشد توجه کنید.

جنس پارچه ی محکمتر و یا جنس پلاستیکی در کف آن به کیف کمک می کند تا ایستایی خوبی در هنگام رها کردن آن در زمین داشته باشد.

و حتی اگر قرار نیست در روز های بارانی در زیر باران خیس شوید، کیف های ضد آب (با قسمتی پارچه ای در بالای زیپ آن برای جلوگیری از ورود آب به داخل کیف)، به شما کمک می کند تا در موقعیت های این چنین نگران خیس و خراب شدن وسایلتان نباشید و وسایلتان خشک و سالم بمانند.

وزن کیف دانشجویی مناسب


کیفی که با متریال ضخیم طراحی شده باشد ممکن است بسیار سنگین باشد حتی قبل از اینکه با وسیله ای داخل آن را پر کنید.

قطعا به کیفی سبک و همچنین محکم احتیاج خواهید داشت، که یعنی متریال مصنوعی و ترکیبی.

کیف دانشجویی مناسب و خوب

متریال


بررسی ظاهری کیف می تواند به شما کمک کند تا دوام کیف دانشجویی خوب را ارزیابی کنید.

نکته ی مهم تراکم است اندازه ای از تراکم فیبر که در پارچه ی مصرفی کیف استفاده شده نشان دهنده میزان تار و پود پارچه ی آن و بافت آن است .
مواد طبیعی مانند کتان و چرم، کتان بسیار سبک و کم هزینه است ولی در مقابل آب، سایش و پارگی مقاومت و ایستادگی خوبی ندارد.

از سویی دیگر چرم سنگین و گران قیمت است استفاده از آن بسیار مناسب و راحت است ولی نیاز به مراقبت هایی برای دوام و پایداری مناسب دارد.

اگر وقت و حوصله ی مراقبت از کیف را ندارید چرم گزینه ی مناسبی برایتان نیست و همچنین متریال ضخیمی دارد که باعث سنگین شدن کیف می شود .
در متریال مصنوعی، جنس نایلونی معمول ترین متریال مورد استفاده است.

کردورا (ویسکوز سخت) و بالیستیک هر دو سنگین تر هستند ولی دوام بیشتری از جنس نایلون دارند و بالیستیک سنگین ترین متریال است و متریال داینیما سخت ترین جنس متریال مصنوعی است و البته پر هزینه تر هم است.

اگر به دنبال یک کیف بزرگ و مناسب و ارزان هستید پلی استر ارزان تر از نایلون است ولی دوام کمتری دارد .

 بند و پد محافظ کیف


فرقی نمی کند چه نوع کیفی حمل می کنید ، قطعا به کیفی با بند مناسب و پدهای محافظ کافی برای تقسیم درست وزن احتیاج دارید.

کیفی با پد و بالشتک های محافظ کافی می تواند باعث کم شدن احساس سنگینی کیف کمتر احساس شود خصوصا در کوله پشتی ها که باید ساعت ها آن را حمل کنید .
یک بند در قسمت کمر و یا قفسه ی سینه ویژگی مهمی برای تقسیم وزن درمواقعی است که وسایل سنگینی برای حمل دارید ، میباشد.

به دنبال یک بند مناسب برای بالانس و تقسیم وزن در کیف های بند دار پستچی باشید .
بند ها باید مناسب برای دسترسی و حمل باشند و به خوبی قابل تنظیم باشند، همچنین یک دستگیره در بالای کیف برای برداشتن و حمل سریع کیف ضروری است .

کالاتیتر کیف دانشجویی خوب و جدید
ویژگی های تکنولوژی


کیفی با بهره گیری از جدید ترین تکنولوژی گزینه ی خوبی برای دانشجویان به روز است.

اما هزینه ی خرید کیف را بیشتر میکند و ضخامت و وزن بیشتری به کیف می دهد، گجت هایی مانند شارژر ارزان تر دارند و همچنین می توانید حتی وقتی کیفتان را همراه خود ندارید آن را با خود داشته باشید .


متریال بازتابنده


اگر پیاده و یا با دوچرخه در شب رفت و آمد می کنید مخصوصا در جاهایی مثل اطراف جاده، به دنبال کیف دانشجویی خوب با متریال شبرنگی یا بازتابنده و یا بند بازتابنده باشید.

اگر چنین کیفی پیدا نکردید خودتان چیزی پیدا کنید تا به کیف بی افزایید تا در شب بهتر دیده شوید و با اطمینان حرکت کنید.


گارانتی


حتما بررسی کنید تا کیفی که انتخاب می کنید گارانتی و خدمات پس از فروش داشته باشد. تا اگر مشکلی داشته باشد قابل تعویض به کمپانی تولید کننده باشد، با این کار یک خرید عالی خواهید داشت .

هزینه مناسب برای خرید کیف

می توانید هزینه ی زیادی صرف خرید کیف دانشجویی خوب خود کنید و یا فقط کمی هزینه کنید.

با در نظر گرفتن ویژگی های مهم بهترین انتخاب را خواهید داشت ویژگی هایی مانند، دوام بالا، متریال مورد استفاده، طراحی زیبا و گارانتی بهترین انتخاب را برای شما رقم خواهد زد .

ویژگی های یک کیف دانشجویی خوب چیست؟

تحریریه کالاتیتر

چطوری میتونم کمکتون کنم؟