آیا تاثیر رنگ ها در استایل را می دانید؟

تاثیر رنگ ها در استایل را جدی بگیرید! اخطار!
خلاصه

تاثیر رنگ ها در استایل را نمی توان نادیده گرفت یک متخصص رنگ در مورد ارتباط بین تاثیرات رنگ ها در طبیعت و چگونگی تاثیر گذاری آن روی ما می گوید و ازهزاران فرد در مورد اینکه در مورد ویژگی هر رنگ چگونه فکر می کنند تحقیق کرده و به الگو های بسیاری رسیده است .

1400/7/28
2120 بازديد
تاثیر رنگ ها در استایل را جدی بگیرید! اخطار!

تاثیر رنگ ها در استایل : چه رنگی باید پوشید و چرا ؟

تاثیر رنگ ها در استایل، تحقیقاتی در مورد چگونگی اثر گذاری تاثیر رنگ ها در رفتار حالات شما و تاثیر آن بر دیگران است.

در حالی که تحقیقاتی در راستای اینکه چرا استایل های مختلف داریم صورت می گیرد، یکی از تحقیقات گسترده ای که صورت گرفته است در مورد انتخاب رنگ ها و چگونگی تاثیرات آن بر ما و دیگران و موقعیت های مختلف است.

آیا واقعا رنگ لباسی که می پوشید بر رفتار شما تاثیر گذار است؟ محققان عقیده دارند که بله رنگ ها قطعا در رفتار، احساسات عواطف و حتی سطح استرس شما تاثیر می گذارند و یکی از اصول ست کردن لباس ها با یکدیگر است.

رنگ ها تاثیرات یکسانی در افراد مختلف میگذارند !

 

تاثیر رنگ ها در استایل


برای مثال رنگ آبی تقریبا همیشه به آسمان آبی ربط داده می شود، برای وقتی که کودک هستیم چیز بسیار مثبتی است به معنای بازی در فضای باز و خوش گذشتن و همینطور آسمان آبی یعنی هیچ طوفانی نیست و آفتابی صاف برای محصولات، به همین دلیل است که آبی تداعی کننده ی آرامش و پایداریست.

تحقیقات نشان داده اند رنگ ها تاثیر مهمی در حالات ما و همچنین بازخورد دیگران در ارتباط با ما دارند. با توجه به تحقیقی که در سال 1974 از کیت جیکوب و فرانک هاست مایر رنگ ها، به طور فوق العاده ای در ضربان قلب، جریان خون و تنفس ما تاثیر دارند .
پس، چگونه بهترین رنگ را برای استایلمان در هر موقعیت انتخاب کنیم؟ با توجه به تحقیقات فوق در ادامه به راهنمایی در تاثیر رنگ ها در استایل شما میپردازیم . می توانید رنگی با توجه به حالاتی که هم اکنون در آن هستید رنگی در استایلتان انتخاب کنید و یا رنگی انتخاب کنید که با توجه به حالات و احساسی باشد که می خواهید داشته باشید .
در ادامه تاثیر رنگ ها در استایل های مختلف و کاربرد هر رنگ در موقعیت های مختلف را بررسی می کنیم .

 تاثیر رنگ سبز

استایل سبز زنانه


رنگ سبز نمایان گر تازگی، امنیت و هماهنگی است، و همچنین تداعی کننده ی ثروت و چراغ سبز در رانندگی است.

رنگ سبز به طور بصری کمترین خستگی چشم را ایجاد می کند، که گزینه ی خوبی برای کسانی است که ساعت ها در محل کار روبه روی نمایشگر می نشینند .
ویژگی: آرامش بخش، اطمینان، امنیت، شروعی دوباره، تجدید و نو شدن
موقعیت:برا ی آرامش داشتن، برای داشتن احساس خوب بعد از یک دوره ی پر استرس

تاثیر رنگ آبی در استایل

تاثیر رنگ آبی در استایل


رنگ آبی نمایان گر صداقت و خرد است و همچنین تاثیرات آرامش بخشی دارد، و به هوش و خرد ربط داده می شود، و به عنوان با ثبات ترین رنگ شناخته می شود .پس اگر در محیطی پر تنش و هیاهو کار می کنید آبی بهترین رنگ برای کم کردن حس تنش و ایجاد آرامش بیشتر است.
ویژگی:آرامش، قوی بودن، سکون، وابستگی، صبوری، هوش
موقعیت:در موقعیتی که خود و دیگران احساس آرامش و آسودگی کنید، در مصاحبه های شغلی، در ملاقات های مهم یا هنگام ارائه ی چیزی .

 رنگ قهوه ای در استایل 

استایل قهوه ای زنانه- روانشناسی رنگ ها


قهوه ای رنگ ثبات است، همچنین این رنگ به جنس مذکر ربط داده می شود، برای مثال اگر شما خانم هستید و در محل کاری مردانه کار می کنید، یک کت شکلاتی به شما اعتبار بیشتری می دهد .
ویژگی: ثبات، ساکن بودن، تاثیر گذاری، مردانه، پایدار ی
موقعیت: در محل کار، در موقعیت های مهم و رسمی، وقتی احساس ثبات دارید .

 روانشناسی رنگ مشکی

تاثیر رنگ مشکی در استایل


این رنگ قدرتمند حس جدیت و مرموزانه ای منتقل می کند و همچنین به عنوان رنگی شیک و مد و لاغر کننده در نظر گرفته می شود . )و چه کسی هست که مشکی را دوست نداشته باشد؟ ( اگر می خواهید با شما رسمی برخورد شود یک کت شیک مشکی با ذره ای سبز یا آبی فوق العاده عمل میکند.
ویژگی و تاثیرات:اعتبار، ارزش، نمایان گر حفاظت از احساسات
موقعیت مناسب :در موقعیت هایی که می خواهید قوی تر جلوه کنید، موقعیت هایی که نیاز به جدیت و تمرکز دارد، شیک پوشی

 تاثیر رنگ زرد

استایل زرد زنانه


زرد به عنوان شادترین رنگ و نمایان گر خوشحالی شناخته می شود، هر چند این رنگ به عنوان رنگی بی ثبات نیز شناخته می شود، و برای جایی مانند محل کار مناسب نیست چون ممکن است خسته کننده به نظر آید .
ویژگی:خوش بینی، خلاقیت، مثبت اندیشی، امید، الهام بخش، انرژی
موقعیت:برای افزایش خوش بینی در موقعیت های مهم و افزایش تمرکز و الهام بخش بودن

 رنگ خاکستری

استایل خاکستری زنانه


خاکستری رنگی خنثی و نشان دهنده ی تاثیر پذیری است و زیاد پر انرژی نیست، اگر رنگ خاکستری را دوست دارید با ترکیب آن با رنگی روشن مانند آبی تاثیر مثبت بیشتری خواهید داشت. .
ویژگی:آرامش، مرموز بودن، مسئولیت پذیری، هوش، شخصیت .
موقعیت:برای وقتی که می خواهید از استرس دور باشید، هنگام کار، هنگامی که لیستی از کار ها برای انجام دارید .

قرمز


قرمز رنگی پر احساس و و پر تکاپو است - گزینه ای مناسب بر ای قرارها و البته نامناسب برای محل کار، و همچنین این رنگ فشار خون و متابولیسم را بالا می برد به همین دلیل است که در تابلوی توقف و آتش نشانی از این رنگ استفاده می شود .
ویژگی: قدرت، اشتیاق، جسارت، عاشقانه
موقعیت: برای بالا بردن احساسات، برخورداری از بازخورد خوب، توجه ها را به خود جلب کردن، تاثیرگذاری، برای احساس اعتماد بنفس و قدرتمندی .

نارنجی

استایل نارنجی زنانه


نارنجی رنگ جلوه گر و پر اشتیاق است، و به اندازه ی قرمز پر تکاپو نیست اما توجه ها را به خود جلب می کند، نارنجی رنگی با اعتدال و میانه رو است .
ویژگی: دوستانه، شادی بخش، نوآورانه، پرانرژی، خوشحالی
موقعیت: برای احساس صمیمیت و نزدیکی، موقعیت های دعوت کننده، یک احساس دوستانه پر انرژی در هنگام میزبانی یا همکاری

بنفش

استایل بنفش زنانه


بنفش نمایان گر تجمل و سلطنت است، همچنین رنگی جادویی و زیباست، هرچند از آنجایی که این رنگ کمتر در طبیعت یافت می شود به عنوان رنگی مصنوع شناخته می شود، یک شال بنفش و یا کروات و کمربند زنانه بسیار خوب، لطیف و مناسب در هر استایلی دیده می شود .
ویژگی: مرموز ، سلطنتی، تجملاتی، شگفت آور، روح بخش
موقعیت: وقتی می خواهید عمیقا احساس قدرت و اعتماد به نفس در موقعیتی با وقار و قوی داشته باشید .

سفید


رنگ سفید به پاکی و کامل بودن ربط داده می شود. سفید معمولا برای تی شرت و شال انتخاب می شود، اما استفاده ی زیاد از آن بی اندازه بی روح جلوه می کند، پس در انتخاب این رنگ دقت به خرج دهید و با رنگ های مناسب استایلی زیبا بسازید .
ویژگی: پاکی، بی گناه بودن، اصالت و نجابت، تمیز و آراستگی .
موقعیت: وقتی احساس آرامش و خلوص دارید، در موقعیت هایی که حس آسودگی دارید .

صورتی


صورتی رنگی پر احساس میانه رو و نمایان گر زنان است از این رنگ در موقعیت های مختلف می توان استفاده کرد و با ترکیب با رنگ های اصلی و یا خنثی جلوه ی بسیار خاصی پدید آورد اگر به داشتن ظاهری لطیف و دقیق علاقه مند هستید این رنگ مناسب شماست .
ویژگی: پر انرژی، جوان، پر اشتیاق، زنانه
موقعیت: برای جشن و یا مراسماتی که پر انرژی هستند و هیجان بیشتری دارند

تاثیر رنگ ها در استایل را جدی بگیرید! اخطار!

تحریریه کالاتیتر

چطوری میتونم کمکتون کنم؟