اصول ست کردن لباس ها با یکدیگر چیست؟

موارد مهم در ست کردن لباس ها با یکدیگر
خلاصه

نقش رنگ ها را دست کم نگیرید. در نظر گرفتن رنگ ها و هماهنگ کردن آنها با یکدیگر اولین گام در جهت اصول ست کردن لباس ها با یکدیگر و در نهایت خوشتیپ شدن است. در این مقاله از اصول ست کردن لباس ها با یکدیگر بیشتر می گوییم. هدف ما این است تا با هم یاد بگیریم چگونه لباس بپوشیم و چگونه ورژن بهتری از خودمان باشیم.

1400/8/1
1390 بازديد
موارد مهم در ست کردن لباس ها با یکدیگر

اصول ست کردن لباس ها با یکدیگر را یاد بگیریم


لباس پوشیدن آداب و مقررات خاص خودش را دارد. در واقع یادگیری این آداب باعث می شود تا لباس ها در تن ما جلوه ی مناسب تری داشته باشند.

چه بسیار دیده ایم افرادی را که لباس های مارک می پوشند اما چون درباره ست کردن اطلاعات چندانی ندارند آن لباس ها در تن شان زیبا جلوه نمی کند.

به همین مناسبت قصد داریم در این مقاله از اصول ست کردن لباس ها با یکدیگر بیشتر بگوییم. هدف ما این است تا با هم یاد بگیریم چگونه لباس بپوشیم و چگونه ورژن بهتری از خودمان باشیم. همراه ما باشید.

بر روی رنگ ها تمرکز کنید


نقش رنگ ها را دست کم نگیرید. در نظر گرفتن رنگ ها و هماهنگ کردن آنها با یکدیگر اولین گام در جهت اصول ست کردن لباس ها با یکدیگر و در نهایت خوشتیپ شدن است.

پس زیاد به طرح و رنگ پارچه ها فکر نکنید. تمرکز را بر روی رنگ بگذارید و طرح و رنگ پارچه را در اولویت بعدی قرار دهید تاثیر رنگ ها در استایل را جدی بگیرید.

به عنوان مثال اگر مانتو یا دامنی دارید و میخواهید آن را با سایر آیتم ها هماهنگ کنید کافی است، آن را به کمد لباس برده و بر اساس رنگ، تاپ یا پیراهن مناسب را انتخاب نمایید. این ساده ترین راه و اولین قدم در جهت هر چه بیشتر خوش لباس شدن می باشد.
گاهی ممکن است چند دست لباس با رنگ همسو پیدا کنید. آنها را کنار گذاشته و یکی یکی امتحان نمایید. این کار به شما کمک می کند تا زودتر و ساده تر به نتیجه دلخواه برسید.

اصول ست کردن لباس ها

لباس ها را با هم ترکیب کنید، مخصوصا لباس هایی که کمتر می پوشید


همه ی ما لباس هایی را در کمد لباسمان نگهداری میکنیم که آنها را کمتر می پوشیم.

شاید حتی فکر کنیم که باید آنها را دور انداخت و لباس های نو را جایگزین کرد. در سوی دیگر یک روش بهتر نیز وجود دارد.

ما میتوانیم این آیتم ها را به چرخه ی مصرف برگردانیم. کافی است از قدرت خلاقیت مان استفاده کرده و لباس ها را دوباره تن کنیم. البته نه با سلیقه ای که سابقا داشته ایم. باید طرح های جدید بزنیم و ست های خلاقانه ایجاد کنیم.

برای انجام این کار کافی است تا لباس ها را ترکیب کنید. پس روبروی آینه بایستید و لباس هایی که تا به حال با یکدیگر نمی پوشیدید را با یکدیگر هماهنگ کنید.

این روش یکی از بهترین اصول ست کردن لباس ها با یکدیگر است. چرا که با این روش آسیب کمتری به محیط زیست وارد شده و هزینه ی کمتری صرف می شود. توصیه ما به شما این است که این روش را امتحان کنید. قطعا با کمک آن چند ترکیب جدید باشکوه بدست خواهد آمد.

ست کردن لباس ها با یکدیگر

قوانین مهم در رابطه با ست کردن لباس ها


اگر لباس شما برچسب دارد، آن را بکنید


هیچ چیزی فاجعه بار تر از پوشیدن لباس زنانه با برچسب یا لیبل نیست. پس اگر لباسی را می خرید حواستان باشد که ابتدا برچسب آن را کنده و سپس استفاده نمایید.

گاهی نیز افراد برچسب لباس را برنمی دارند تا آن لباس را در هر موقعیتی به تن نکنند و آیتم مربوطه را به عنوان یک آیتم خاص برای روز مبادا نگه دارند.

این یک تفکر کاملا اشتباه است. چون این تفکر دست شما برای پوشیدن لباس را بسته و انتخاب های شما را محدود می کند.
حتی در اینجا یک سوال پیش می آید، اگر روز مبادا هرگز فرا نرسد چه؟
توصیه ی خوب این است که به محض خرید، برچسب روی لباس را برداشته و برای پوشیدن لباس جدید تعلل نکنید.

در عوض آن را با کفش ها، کیف ها و ترکیب های مختلف امتحان نمایید و ببینید کدام ست جذاب تر است. یادتان باشد که یکی از مهمترین اصول ست کردن لباس ها با یکدیگر این است که تمام لباس ها همیشه آزاد و در دسترس باشند.

از به کار بردن بعضی تکنیک ها غافل نشوید


اگر قرار باشد لباس ها را به همان شکلی که هستند بپوشید، احتمال کمتری برای خوشتیپ شدن وجود دارد.

در اینجا شما می توانید با استفاده از بعضی تکنیک ها، استایل خودتان را حرفه ای تر کرده و منحصر به فرد تر ظاهر گردید. پس به لباس ها حالت دهید.

به عنوان مثال به کار بردن روسری به عنوان دستمال گردن، یا استفاده از کمربندهای تزئینی، همچنین استفاده کردن از جوراب های با طرح خاص و ... بعضی از تکنیک هایی هستند که با کمک آنها می شود خوشتیپ تر ظاهر گشت.

مثلا گره زدن لباس باعث می شود تا بالا تنه شکل بهتری بگیرد و آیتم مورد نظر به شیوه بهتری روی تن بنشیند.

یا مثلا تا کردن آستین ها و یا استفاده از دکمه های سردست کمک می کنند تا آستین لباس جلوه بهتری بگیرد.

در واقع آنچه که در اینجا وجود دارد اصول ست کردن لباس ها با یکدیگر است.

این اصول قاعده و قانون خاصی نداشته بلکه به کمی خلاقیت و جسارت نیازمند است. کافی است تا روبروی آینه بایستید و ترفندهای مختلف را امتحان کنید.

نقش به کار بردن اکسسوری در ست کردن لباس

اکسسوری در ست کردن لباس ها
اکسسوری ها را به کار برید


اکسسوری هر آن چیزی است که می توان به ست اضافه کرد. ساعت، جواهرات، کلاه، عینک آفتابی، کراوات، کیف و... از جمله اکسسوری هایی هستند که شما می توانید آنها را به استایل تان اضافه و با این کار باعث شوید تا لباس جلوه ی بهتری پیدا کند.

پس جسارت داشته باشید و ترکیب های مختلف را با هم امتحان کنید. جواهرات مختلف را استفاده کرده و بسنجید که کدام لباس و کدام جواهر، بیشتر با هم ست می شوند.

این کار را برای کفش و کیف و سایر اکسسوری های مختلف نیز تکرار کنید. قطعا به نتایج شگفت انگیزی خواهید رسید.
مطمئنا با انجام این کار تمام لباس هایتان قابل استفاده خواهند شد.

چرا که یک دلیل مهم برای نپوشیدن اغلب لباس ها این است که شما کفش و کیف و اکسسوری مناسب آن را ندارید. پس به جای خرج کردن چند هزینه، و تعویض مرتب لباس ها، هزینه هایتان را به همان یک بار تقلیل داده و در عوض آیتم های مختلف را در کنار آن امتحان نمایید.


همانطور که پیشتر گفتیم، اصول ست کردن لباس ها با یکدیگر از قاعده خاصی پیروی نمی کند. در واقع قاعده و قانون آن شما و سلیقه ی منحصر به فرد شماست. پس جسارت به خرج داده و خوشتیپ شوید.

 

موارد مهم در ست کردن لباس ها با یکدیگر

چطوری میتونم کمکتون کنم؟