اشتباهات رایج در استایل چیست و چه اهمیتی دارد؟

اشتباهات رایج در استایل را بشناسیم
خلاصه

در این مقاله از اشتباهات رایج در استایل خواهیم گفت زیرا لباس پوشیدن امر مهمی است چون لباس ها شخصیت ما را نشان می دهند. ترفندهای زیادی وجود دارند که با کمک آنها می شود خوشتیپ تر ظاهر گشت. اما یک اشتباه کوچک لازم است تا کار خراب شده و استایل بهم بریزد از اینرو باید حواسمان به استایلمان باشد.

1400/8/8
1167 بازديد
اشتباهات رایج در استایل را بشناسیم

اشتباهات رایج در استایل را بشناسیم

شخصیت آدم ها را می شود از روی لباسی که بر تن دارند خواند. پوشیدن لباس های مرتب نشانگر منظم بودن، پوشیدن لباس های رنگی نشانگر شاد بودن، پوشیدن لباس های رسمی نشانگر جدی بودن فرد مورد نظر می باشند.

و هر چقدر لباس های مرتب، منضبط بودن را القا می کنند در سوی دیگر پوشیدن لباس نامرتب نشانگر شلخته بودن و نا منضبط بودن می باشد.

از اینرو باید حواسمان به استایلمان باشد. در این مقاله از اشتباهات رایج در استایل بیشتر خواهیم گفت. اگر به این موضوع علاقه دارید تا پایان همراه ما بمانید. 

اشتباهات رایج در استایل چروک بودن

  1. چروک بودن لباس ها

ترفندهای زیادی وجود دارند که با کمک آنها می شود خوشتیپ تر ظاهر گشت. اما یک اشتباه کوچک لازم است تا کار خراب شده و استایل شما بهم بریزد. چروک بودن لباس ها یکی از اشتباهات رایج در استایل است.

قطعا می دانید که اتو کردن لباس ها باعث می شود تا آنها جلوه بهتری پیدا کنند. در سوی دیگر چروک بودن لباس، آن را از شکل و قیافه انداخته و سبب می شود تا بدتیپ و شلخته به نظر برسید.

حتی اگر لباس مارک هم بپوشید، چروک بودن، ظاهر آن را نازیبا خواهد کرد. داشتن یک اتوی خوب، روشی مطمئن برای حل کردن این مشکل بنظر می رسد تا مجبور نباشید لباس چروک، تن کنید.

  1. این خطا به قدری فاجعه بار است که میتواند زیباترین استایل ها را از نازیبا کند. مشخص بودن رد لباس  زیر علاوه بر نازیبایی، فاقد هر گونه جلوه ی مناسبی است. پس قبل از پوشیدن لباس، از سایز لباس زیرتان مطمئن شوید. حتی الامکان لباس زیری را انتخاب کنید که تنگ و چسبان نباشد و رد آن از زیر لباس مشخص نشود. 

میشود خوشتیپ تر ظاهر گشت، کافی است قوانین را بلد باشیم

  1. به صورت افراطی از اکسسوری ها استفاده نکنید

این مورد بیشتر درباره آقایان صادق است. البته خانم ها هم میتوانند از این نکته درس بگیرند. اکسسوری ها جذاب هستند و میتوانند جلوه لباس ما را بهتر کنند. اما زیاده روی در استفاده کردن از آنها ممنوع است.

به عنوان مثال استفاده کردن از گردن بند ها جالب است و میتواند استایل مردانه و یا حتی زنانه را منحصر به فرد سازد. اما روی هم قرار دادن چند گردنبند ( آنهم با ارتفاع یکسان) به هیچ عنوان پسندیده نبوده و کارکردی عکس دارد.

پس استفاده افراطی از اکسسوری را در بلک لیست قرار داده و آن را زیر مجموعه اشتباهات رایج در استایل بدانید. 

 

اشتباهات رایج در استایل اکسسوری

  1. کفش هایی که کف آنها فرسوده شده

کفش ها نقش تاثیر گذاری بر روی تیپ و ظاهر دارند. اما کفش خوب باید جلوه و زیبایی داشته باشد تا بتواند استایل ما را جذاب تر سازد. کفش های پاشنه بلند با کف ساییده شده، نه تنها جذابیت و زیبایی نداشته که حتی میتواند استایل را نازیبا سازند. 

این کفش ها فرد را شلخته جلوه داده و پوشیدن آنها یکی از اشتباهات رایج در استایل به حساب می آید. پس اگر قصد دارید چنین کفشی را بپوشید و یا تنها یک کفش در اختیار دارید. بهتر است پیش از استفاده آن را نزد یک کفاش برده و خوردگی های آن را اصلاح نمایید.

همچنین واکس زدن  و یا شستن کفش نقش تاثیر گذاری بر تمیزی و جلوه ی آن دارد. 

  1. ترکیب کردن رنگ های بی ربط

در زمان ست کردن لباس ها با یکدیگر خلاقیت فاکتور مهمی است. شما باید بتوانید طرح ها و رنگ های مختلف را در کنار یکدیگر قرار داده و از ترکیب آنها با یکدیگر، نقش ها و طرح های ابتکاری و کاملا نویی را ایجاد نمایید.

اما این موضوع به هیچ عنوان بدین معنا نیست که شما مجاز هستید رنگ های کاملا بی ربط با یکدیگر را بپوشید. در واقع انتخاب لباس زنانه با این سبک و سیاق بجای خوشتیپ نشان دادن، از شما یک فرد کاملا شلخته خواهد ساخت.

گفتنی است که در زمینه ی آرایش هم وضع به همین منوال است. شما با ترکیب رنگ های کاملا غیر مرتبط، ورژنی نامرتب از خودتان را در معرض دید قرار خواهید داد.

برای درک این موضوع کافی است به در کنار هم قرار گرفتن سایه سبز و رژ لب قرمز فکر کنید. لذا لازم است پیش از انجام هر اقدامی اشتباهات رایج در استایل را بشناسیم و از انجام آنها دوری کنیم.

تاثیر عوامل مختلف بر استایل

 

اشتباهات رایج در استایل تناژ پوست

  1. به تناژ پوست تان دقت کنید

گفتنی است که گروه بندی پوست افراد از سه دسته خارج نیست. تناژ پوستی گرم، تناژ پوستی سرد و تناژ پوستی خنثی. شما با نگاه کردن به رنگ رگ هایتان می توانید اطلاعات خوبی راجع به تناژ پوست کسب نمایید. 

اگر رگ های دست شما سبز هستند تناژ پوستی شما گرم است پس بهتر است از رنگ های گرم ( زرد، نارنجی و قرمز) استفاده کنید. اگر رگ های دست شما آبی است تناژ پوست شما سرد بوده و بهتر است از رنگ های سرد ( آبی، بنفش، سبز) به منظور خرید و پوشیدن لباس استفاده کنید.

اما اگر رگ دست شما رنگی میان این دو، آبی و سبز را دارد، این نشانه ی آن است که تناژ پوست شما خنثی بوده و شما میتوانید از هر رنگی که مایل بودید برای پوشیدن لباس بهره ببرید. 

  1. به هیچ عنوان لباس های نامرتبط را روی هم نپوشید

پوشیدن لباس هایی که هیچ ربطی به هم ندارند یکی از اشتباهات رایج در استایل می باشد. برای جلوگیری از این مشکل باید بدانید که ست کردن کدام آیتم ها با یکدیگر بهتر است.

به عنوان مثال پوشیدن شلوار زیر دامن نه تنها زیبا نیست که کارکرد درست دامن را نیز مخفی نگه می دارد. پس بهتر است از جوراب برای پوشیدن زیر دامن استفاده کنید. یا پوشیدن تاپ روی پیراهن آستین دار هیچ توجیه منطقی ندارد و بهتر است تاپ را جدا و لباس آستین دار را جدا استفاده کنید. 

  1. اگر لاغر یا چاق هستید لباس اور سایز نپوشید

پوشیدن لباس های اورسایز مدتی است که باب شده اما این سبک لباس برای همه مناسب نیست. در واقع افراد خیلی لاغر یا افراد خیلی چاق برای پوشیدن این سبک لباس گزینه ی مناسبی نیستند.

چرا که لباس های اورسایز تن های لاغر را لاغر تر و بدن های چاق را چاق تر نشان می دهند. در واقع استایل اور سایز بیشتر مناسب افرادی است که از تناسب اندام برخوردار هستند و زیادی چاق و یا زیادی لاغر نیستند.

همانطور که مشاهده کردید اشتباهات رایج در استایل فراوانند. اما می توان با بهره از بعضی ترفند ها تا حد زیادی مانع آن شد. در فروشگاه اینترنتی کالاتیتر شما می تونید با کم ترین هزینه یک استایل شیک و به روز داشته باشید.

 

اشتباهات رایج در استایل را بشناسیم

چطوری میتونم کمکتون کنم؟