ست کردن شال و روسری با مانتو کار چندان سختی نیست!

اصول ست کردن روسری و شال با مانتو
خلاصه

نکته مهم در ست کردن شال و روسری با مانتو، انتخاب سبک مانتوی شماست. مانتوهای کلاسیک را با شال های سنتی ست نکنید. ایجاد هماهنگی و هارمونی مناسب بین شال و مانتو یک هنر خلاقانه است که با کمی دقت به راحتی می توانید این تناسب را ایجاد کنید.

1400/9/28
4025 بازديد
اصول ست کردن روسری و شال با مانتو

ست کردن شال و روسری با مانتو 

 

 

ست کردن شال و روسری با مانتو و انتخاب یک تیپ زیبا و شیک برای خانم های ایرانی اهمیت زیادی دارد. هماهنگی بین شال و مانتو و لباس های دیگر کار سخت و دشواری نیست. اگر کمی خلاق باشید متوجه خواهید شد که کجا و درچه استایلی از شال استفاده کنید و در چه استایلی از روسری.

 

ست کردن شال با مانتو پاییزه

 

نکات مهم ست کردن شال و روسری با مانتو

بهتر است که برای مانتوهای طرح دار و شلوغ از یک شال یا روسری ساده و بدون طرح استفاده کنید. اما برعکس اگر مانتوی شما ساده و یک رنگ است، بهترین گزینه شال های طرح دار است.

یکی دیگر از استایل های خاص و پرطرفدار، هماهنگی بین جنس مانتو و شال است. برای مثال در بعضی استایل ها به جای استفاده از طرح های شلوغ، از شال و مانتو هم جنس استفاده می کنند. یک گزینه دیگر که مناسب استایل های شیک و مجلسی است، ست کردن جنس شال با جنس آستین ها و یا یقه است.

نکته مهم و قابل توجهی که اغلب به آن دقت چندانی نمی شود، نوع بستن روسری و شال است. نوع بستن شال برای مانتو های مختلف متفاوت است و تاثیر زیادی در استایل شما می گذارد.
برای مانتو های طرح دار و کار شده بهترین نوع بستن شال و روسری؛ مدل ساده و عامیانه است.
برای مانتوهای یقه سایز بزرگ نوع بستن شال از پشت گردن بهترین نوع آن است.
برای مانتوهای کتی نوع بستن شال و روسری با گره های بزرگ استایل جذابی از شما خواهد ساخت.

انتخاب رنگ ها در استایل شما تاثیر زیادی دارد. یکی از نکات مهم انتخاب رنگ مناسب است که باعث ایجاد تناسب بین استایل شما می شود.

 

اصول ست کردن شال و روسری با مانتو

 

در این بخش به نحوه ست کردن رنگ ها می پردازیم:

رنگ های خنثی که شامل رنگ های سفید،کرم، طوسی، مشکی و خاکستری است را در بیشتر استایل ها استفاده می کنید. این رنگ ها جزو رنگ های با درخشش زیاد نیستند و به رنگ های آرام و ملیح معروفند.
رنگ های مکمل از شما بهترین استایل را میسازند. رنگ های مکمل کنار هم قرار می گیرند و یک ترکیب زیبا را رقم می زنند.
برای مثال اگر مانتو قرمز دارید برای انتخاب شال از رنگ های زرد و یا سبز استفاده کنید.
مانتوهای رنگ مشکی طرفداران زیادی دارد و اکثرا در مجموعه مانتوهای هر خانمی حداقل دو تا از این رنگ مانتو است. در این ست حتما باید دقت کنید که برای شال و روسری از رنگ های تیره مثل رنگ مشکی و سورمه ای استفاده نکنید. به جای این رنگ از رنگ های قرمز؛ زرد ویا سبز استفاده کنید.

 

شال های رنگی را با مانتو چگونه ست کنیم؟

قیمت و مشخصات

رنگ طوسی یکی از رنگ های خنثی است که به راحتی با بیشتر رنگ ها به جز رنگ قهوه ای جلوه خوبی دارد. مانتو طوسی را با شال های رنگ پاستیلی ترکیب کنید و یک ترکیب زیبا و جذاب بسازید. مانتو طوسی رنگ با یک شال و یا روسری صورتی و یا زرشکی ست زیبایی خواهد شد.
رنگ مانتو بنفش را با یک شال سرخابی و یا صورتی ست کنید. این ترکیب یک استایل خاص و زیبا از شما می سازد.
بهتر است در استایل های مونوکروم از اکسسوری های شاین دار استفاده نکنید.
رنگ های پاستیلی جزو ترکیب رنگ های جالب و زیبا هستند.


تکنیک استفاده از ته رنگ

 

تکنیک ست کردن شال و روسری با مانتو

قیمت و مشخصات

با استفاده از تکنیک ته رنگ یک تیپ زیبا و خاص خواهید داشت. مفهوم ته رنگ به معنای ست کردن هر رنگی با رنگ سفید است. در این نوع استایل ها استفاده از شال بسیار جالب تر و خلاقانه تر است اما حواستان باشد که هر چه از رنگ سفید در این ست استفاده کنید ته رنگ روشن تری خواهید داشت.
به ترکیب رنگ ها با رنگ خاکستری ته رنگ می گویند. اگر به دنبال یک استایل راحت و سریع هستید، رنگ خاکستری را در استایل خود اضافه کنید.
ترکیب رنگ مشکی با هر رنگ دیگری را سایه رنگ می گویند. استفاده بیشتر از رنگ مشکی در سایه رنگ ها باعث تیره تر شدن رنگ استایل شما می شود.

ست کردن شال با کیف

اگر از ست های تکراری و همیشگی خسته شده اید بهترین انتخاب ست شال یا روسری و کیف است که به تازگی مورد استقبال خیلی از خانم های خوش تیپ قرار گرفته است.
شاید این نوع ست کردن برای شما خیلی آشنا نباشد اما ست کردن شال با کیف یک انتخاب زیبا و خلاقانه است. با استفاده از رنگ های خنثی در ست شال و کیف یک ظاهر زیبا و چشم گیر خواهید داشت.
یک استایل دیگر که جزو زیباترین استایل ها است، ست کردن رنگ های سایه روشن است. برای مثال مانتو خود را تیره تر و شال را روشن انتخاب کنید.

 

استایل شال و روسری با مانتو

قیمت و مشخصات

ترکیب رنگ های سرد وگرم

یکی از رنگ های سرد و در عین حال آرامش بخش، رنگ آبی است که به راحتی می توانید در ست های خود از آن استفاده کنید. بهترین انتخاب با رنگ آبی، رنگ های بنفش و سرمه ای است.

مانتو مجلسی را با شال بپوشیم یا روسری؟

در ست کردن شال و روسری با مانتو های مجلسی اغلب مانتوها بلند هستند و بیشتر با شال های مجلسی شاین و روسری های ابریشم وساتن جلوه زیبایی دارند.
مانتو جین با شال و روسری جنس نخی مناسب است. ولی دقت کنید که برای جنس جین از روسری و شال جنس حریر یا ساتن استفاده نکنید.

استفاده از شال ساده و تک رنگ در استایل های اسپرت و ورزشی یک انتخاب خوب و درست خواهد بود. در این سبک تیپ ها استفاده از روسری جذابیت زیادی در استایل شما ندارد.

اصول ست کردن روسری با مانتو

قیمت و مشخصات

شیک پوش بودن

با انتخاب رنگ های هماهنگ و تناسب بین جنس شال و مانتو و بقیه استایل خود، یک ظاهر زیبا و شیک خواهید داشت. اگر قوانین ست کردن شال و روسری با مانتو را بلد نباشید حتی با پوشیدن لباس های گران قیمت و مارک هم نمی توانید ظاهر شیک و جذابی داشته باشید.

کاربرد شال و روسری های بی استفاده

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بدون هیچ تناسبی با لباس هایتان به سراغ خرید یک شال و یا روسری بروید که ندانید باید آن را با چه لباسی ست کنید. اما با دانستن اصول ست کردن رنگ ها به راحتی می توانید از شال هایی که مدت هاست خریداری شده اند و در گوشه ای از کمد شما مانده اند به بهترین شکل یک ست زیبا بسازید. از بعضی روسری ها و شال های بی استفاده نیز می توانید به عنوان دستمال گردن، تزئین کیف و یا به عنوان اکسسوری استفاده کنید.

رنگ های مکمل در ست ها

مانتوهای سفید

رنگ سفید از رنگ های جذاب و کامل در دسته رنگ های خنثی است که از محبوب ترین رنگ ها در دنیای مد و پوشاک محسوب می شود.
سعی کنید در ست با مانتو سفید از روسری و یا شال مشکی استفاده نکنید. از رنگ های قرمز، آبی روشن و یا سرمه ای وسبز استفاده کنید و یا از شال های طرح دار رنگی با رنگ غالب سفید استفاده کنید.

اصول ست کرد با مانتو سفید

قیمت و مشخصات

مانتوهای سبز

بهترین ترکیب رنگ برای مانتوهای سبز استفاده از رنگ شال و یا روسری قرمز است. ترکیب این دو رنگ با رنگ سوم یعنی زرد نیز ترکیب زیبا و جذابی خواهد بود.
مانتو های صورتی
رنگ مکمل صورتی، با رنگ سفید طوسی سازگاری بسیار خوبی دارد. این ترکیب رنگ جزو محبوب ترین ترکیب رنگ ها است.

اصول ست کردن شال و روسری با مانتو سبز

قیمت و مشخصات

مانتوهای بنفش

رنگ بنفش از رنگ های شاد و پر انرژی است. اگر مانتو را بنفش انتخاب می کنید بهترین انتخاب استفاده از شال و یا روسری طرح دار با تر کیب رنگ های سرخابی و سفید-صورتی است.

اصول ست کردن شال و روسری با مانتو بنفش

قیمت و مشخصات

مانتو قرمز

همانطور که در مطلب قبل گفته شد رنگ قرمز و سبز مکمل یکدیگر هستند. اما ترکیب رنگ مانتو قرمز با رنگ سرمه ای نیز یک ترکیب شیک و جذاب خواهد بود.

اصول ست کردن شال و روسری با مانتو قرمز

قیمت و مشخصات

مانتو نارنجی

از این رنگ ها ی شاد در تابستان استفاده کنید و مکمل آن را رنگ آبی و یا طوسی انتخاب کنید. برای مثال ترکیب مانتو نارنجی تابستانه و نخی با شال طوسی یک ست زیبا و خاص خواهد بود. می توانید برای تکمیل این ست زیبا از صندل های تابستانه زرد هم استفاده کنید.

اصول ست کردن شال و روسری با مانتو نارنجی

قیمت ومشخصات

مانتو آبی

یکی از رنگ های محبوب خانم های جوان رنگ آبی است. مانتوهای جین نیز از دسته مانتوهای آبی رنگ محسوب می شوند که در این سبک مانتوها پیشنهاد ما به شما استفاده از شال است. در ترکیب رنگ آبی از رنگ کرمی استفاده کنید و استایل خودتان را باوقارتر و شیک تر نشان دهید.

اصول ست کردن شال و روسری با مانتو آبی

قیمت و مشخصات

اصول ست کردن روسری و شال با مانتو

تحریریه کالاتیتر

چطوری میتونم کمکتون کنم؟