انواع چرم طبیعی سبک و سنگین را بشناسید| کالاتیتر

شناخت انواع چرم طبیعی و سنگین
خلاصه

شناخت انواع چرم یکی از موارد مهم در هنگام خرید کردن می باشد. و بعد از آن آشنایی با نحوه نگه داری از انواع چرم طبیعی می باشد که ما در این مقاله به صورت کامل برای شما بیان کردیم.

1400/11/12
1690 بازديد
شناخت انواع چرم طبیعی و سنگین

شناخت انواع چرم

انواع چرم طبیعی به طور معمول با پوست حیوانات گوناگون ساخته می شود که پس از گذراندن مراحلی به شکل هایی که دیده ایم تبدیل می شود و در تولیدات امروزی مانند پوشاک، کیف، کفش و یا مبلمان مورد استفاده قرار میگیرد.
به طور معمول چرم طبیعی از پوست حیواناتی مانند گاو، گوسفند، اسب، خوک و بز به دست می آید.
بعد از ترکیب پوست این حیوانات با موادی مانند پوست درخت صنوبر و زاج، کاج ، بلوط و مواد شیمیایی دیگر، چرم منعطفی به دست می آید که قابل استفاده در بیشترمحصولات چرمی است.

انواع چرم چیست

انواع چرم

چرم به سه دسته تقسیم می شود: چرم سبک، چرم نیمه سنگین و چرم سنگین.

چرم سبک

چرم سبک چرمی است که معمولا از پوست حیواناتی مانند گوسفند، بز و بزغاله به دست می آید و بیشترین استفاده از این چرم در تولید کاپشن، دستکش و انواع لباس می باشد.
معمولا از چرم سبک بی کیفیت برای آستر لباس ها و کیف و کفش استفاده می شود و دلیل آن هم پایین بودن استقامت آن است.

انواع چرم در کفش زنانه

راه های نگهداری و افزایش طول عمر چرم

برای ماندگاری بیشتر چرم سبک بهتر است بعد از خرید آن را ضدآب کنید. برای این کار از اسپری های ضد آب موجود در بازار استفاده کنید. بهتر است برای شست و شوی چرم آن را به خشک شویی برده و به صورت دستی این کار را انجام ندهید.
برای افزایش طول عمر چرم باید آن را در حالت صاف و آویزان از چوب رخت قرار دهیم، یا اگر کفش چرمی است حتما داخل آنرا پر کنید، به این دلیل که چرم با ایجاد ترک و چروک شکسته می شود و خیلی زود از بین می رود.
از گذاشتن لباس های چرم داخل کاورهای پلاستیکی خودداری کنید. کاورهای پلاستیکی باعث ترک خوردن و تغییر رنگ لباس می شوند.
برای محافظت از کیف چرمی نیز همانند کفش، داخل آن را پر کنید و اجازه ندهید که کیف در حالت خالی بماند چون بعد از مدتی ترک خورده و خراب می شود. بهترین فضا برای نگه داری انواع محصولات چرمی، فضای خنک، تاریک و به دور از رطوبت است.

شناخت انواع چرم

چرم نیمه سنگین

چرم ها به دو دسته طبیعی و مصنوعی تقسیم می شوند. چرم نیمه سنگین از چرم های کمیاب محسوب می شود. این چرم از پوست حیواناتی مانند کروکودیل و شتر مرغ به دست می آید. از چرم نیمه سنگین به دلیل کمیاب بودن آن معمولا در ساخت لوازم و وسایل تزئینی استفاده می شود.

انواع چرم سنگین

چرم سنگین

یکی از دوست داشتنی ترین و پرکاربردترین چرم های موجود در بازار چرم سنگین است. چرم سنگین معمولا از پوست حیوانات مرده به دست می آید که طی فرآیندی به شکل های گوناگون درآمده شده است.
از این چرم معمولا در تولید کیف، کفش، پوشاک و انواع مبلمان استفاده میشود. چرم سنگین بسیار لطیف و مقاوم است و ماندگاری بالایی نیز دارد.

انواع چرم طبیعی

یکی از انواع چرم، چرم طبیعی است که دارای مزیت های فراوانی است. برای تولید چرم طبیعی از پوست حیواناتی مانند گوزن استفاده میشود. این نوع چرم از بهترین چرم های طبیعی با لطافت، سبک و نرم بوده و خاصیت کشسانی خوبی نیز دارد. چرم گوزن به دلایلی که گفته شد از گران ترین چرم های موجود در بازار است.
این چرم را بیشتر در تولید لباس های خاص، دستکش، جواهرات و یا تزئینات استفاده می کنند.

انواع چرم سنگین کفش زنانه

انعطاف

دلیل انعطاف بالا و خوب این چرم، الیاف ریز و در هم پیچیده آن است. وجود الیاف ریز در این نوع چرم باعث استحکام بالا در کشش و مانع پارگی هنگام خم شدن می باشد.

ماندگاری

مقاومت و دوام چرم طبیعی زبان زد همه است و میدانیم که از ویژگی های مهم چرم طبیعی است. اما وجود این استحکام دلیل برسفت بودن چرم نیست. از ویژگی های چرم طبیعی پوسته پوسته نشدن و ترک نخوردن آن است.

ماندگاری انواع چرم

تنوع در چرم

وجود تنوع زیاد در چرم طبیعی آن را به محبوب ترین و پرفروش ترین نوع چرم تبدیل کرده است. اگر طرفدار چرم های لطیف و نرم هستید، حتما به سراغ چرم نبوک و جیر بروید و طرح های دلخواه خود را روی این مدل از چرم حک کنید.

تنوع چرم

قابلیت تنفسی

از دیگر ویژگی های چرم طبیعی خاصیت تنفسی آن است، به این گونه که رطوبت را کاملا به خود جذب کرده و به صورت بخار به خارج انتقال میدهد.

عمر طولانی

با شنیدن کلمه چرم طبیعی اولین چیزی که به ذهنتان می رسد، عمر طولانی آن است. چرم طبیعی با ساختار زیبایی که دارد در طول زمان از مد نمی افتد و جزو محبوب ترین دسته پوشاک محسوب می شود.

قیمت

جنس چرم به دلیل زحمت زیادی که در مراحل مختلف تولید برای آن صرف می شود، از گران قیمت ترین محصولات است. اما با داشتن زیبایی و طول عمر چرم، گران بودن آن کاملا منطقی خواهد بود.

قیمت انواع چرم

استایل خوب با چرم

انتخاب چرم جزو لوکس ترین و شیک ترین انتخاب های افراد خوش پوش و خاص است. با استفاده از محصولات چرمی جزو شیک پوشان باشید و همیشه بدرخشید.

چرم مصنوعی

چرم مصنوعی به صرفه ترین نوع چرم محسوب می شود. در مقایسه با چرم طبیعی از استحام کمتری برخودار است. داشتن قیمت مناسب و ظاهری مناسب این نوع چرم را به یکی از پر طرفدارترین چرم ها تبدیل کرده است.
چرم مصنوعی معمولا از گیاهان تولید می شود وکاربردهای زیادی در تولید کیف و کفش و پالتو و دیگر محصولات چرمی مانند روکش صندلی دارد.

 

شناخت انواع چرم طبیعی و سنگین

تحریریه کالاتیتر

چطوری میتونم کمکتون کنم؟