ساده ترین اصول ست کردن لباس با چند ترفند ساده!

ساده ترین اصول ست کردن لباس را یاد بگیریم!
خلاصه

در اصول ست کردن لباس شناخت رنگ ها و به کارگیری درست آنها کنار یکدیگر مهم است. ست کردن لباس کار سختی نیست فقط باید بعضی نکات و قوانین را بدانید و آنها را به کار ببرید.

1400/11/19
2525 بازديد
ساده ترین اصول ست کردن لباس را یاد بگیریم!

 اصول ست کردن لباس را یاد بگیریم؟

شاید برایتان بارها پیش آمده باشد که برای رفتن به محل کار و یا بیرون از خانه به مشکل ست کردن بر خورده باشید و ندانید کدام لباس زنانه را با چه شلواری بپوشید. برای حل کردن این مشکل باید اصول ست کردن لباس را بشناسید و آن را به کار ببرید. ست کردن لباس ها باعث خوش پوش بودن شما و زیباتر شدن استایل تان می شود.
گاهی اوقات شاید گران ترین لباس ها را تن بعضی افراد ببینید ولی به نظرتان جالب نیاید. پوشیدن لباس های برند و گران قیمت، وقتی ندانید که با چه ستی زیبا و شیک می شود فایده ای ندارد و باعث خوش استایل بودن نمی شود.
اگر اصول ست کردن رنگ ها برایتان کمی سخت است، بهترین راه حل استفاده از رنگ های خنثی مانند رنگ خاکستری، کرم، سفید و مشکی در هنگام خرید کیف و کفش، شال و روسری، و... است. این رنگ ها را به راحتی می توانید در بیشتر ست هایتان بدون دغدغه استفاده کنید.

 

اصول ست کردن لباس کژوال

راه های ساده و آسان ست کردن

پاسخ این سوال کار دشواری نخواهد بود، اگر کمی اطلاعات درباره اصول ست کردن لباس ها داشته باشید. اصلی ترین پایه اصول ست کردن لباس ها، شناخت رنگ ها است. تاثیر رنگ ها به قدری زیاد است که اثر مستقیمی روی ظاهر و اندام تان میگذارد. به این معنی که بعضی از رنگ ها شما را لاغرتر و بعضی رنگ ها چاق تر نشان می دهند.
تاثیر دیگر انتخاب رنگ ها در استایل های روزمره بر روی روان و احساسات است. تاثیر رنگ ها بر روی افرادی که شما را می بینند وبا شما در ارتباط هستند نیز بسیار زیاد است.
برای مثال شاید به یک دورهمی دوستانه و شاد دعوت بشید و دلتان بخواهد در این مهمانی شاد و پر انرژی به نظر برسید، بهترین انتخاب برای این سبک مهمانی ها پوشیدن رنگ های شاد و براق مثل رنگ زرد و یا قرمز است.

پوشیدن همزمان لباس های طرح دار ممنوع

اصول ست کردن لباس برای عید

استفاده همزمان دو لباسی که هر دو طرح دار باشند کار هوشمندانه ای نیست و باعث شلخته و شلوغ به نظر رسیدن استایل تان می شود. همراه با شال های طرح دار و شلوغ، استفاده از مانتو و یا لباس های ساده بهترین انتخاب است. رعایت این نکته در تمام ست هایتان به شما در خوش پوش بودن کمک خواهد کرد.

خلاقیت در استفاده از رنگ های اصلی

اصول ست کردن لباس با هارمونی رنگی

مطمئنا رنگ های اصلی را که شامل رنگ آبی، قرمز و زرد هستند می شناسید. استفاده از رنگ های اصلی در ست ها شاید کار آسانی به نظر نرسد اما پیشنهاد ما به شما انتخاب یکی از رنگ های اصلی و ترکیب آن با همان طیف اما کم رنگ تر و یا کمی پر رنگ تر است.
اگر از این ترکیب خوشتان نیامد بهتر است رنگ های خنثی مثل کرم، سفید و یا مشکی را در ست خود بکار بگیرید.
اگر زمان زیادی برای ست کردن ندارید، بهتر است از ست هایی استفاده کنید که می دانید ترکیب آنها درست زیبا است. برای مثال یک ست زیبا و جذاب استفاده از تی شرت رنگی با شلوار جین و یا سفید است که جزو استایل های همیشه جذاب و شیک بوده اند.

ست کردن رنگ ها

اصول ست کردن لباس در استایل مونوکروم

در اصول ست کردن لباس بهترین حالت ممکن این است که بیش از سه رنگ در ست هایتان استفاده نکنید تا استایل جذاب تری داشته باشید. هرچه تعداد رنگ ها بیشتر باشد استایل خسته کننده تر و شلوغ تری خواهید داشت. استفاده از دو رنگ باعث گرم تر بودن و جذاب تر بودن ظاهرتان می شود.
برای زیبایی بیشتر و جذابتر شدن استایل تان، استفاده از اکسسوری ها را فراموش نکنید.

ترکیب این چند رنگ با هم ممنوع

ترکیب بعضی رنگ ها با هم اشتباه است و کل استایل تان را به هم می ریزد. برای مثال استفاده همزمان از دو رنگ مشکی و سرمه ای و یا خاکستری و قهوه ای ترکیب خوبی نخواهند بود و ظاهر خوبی به شما نمی دهند.

یک نمونه از ست زنانه

اصول ست کردن لباس با یکدیگر

ست های زنانه کمی سخت تر از ست های آقایان است. به این دلیل که در ست های زنانه علاوه بر لباس های اصلی مواردی دیگری مثل کیف، روسری و زیورآلات هستند که کمی کار را سخت تر می کنند.
بهترین کار در لباس های رنگارنگ این است که بعد از شناخت چرخه رنگ ها و انتخاب لباس اصلی، یک رنگ را به عنوان رنگ اصلی قرار دهید و بقیه ست را با بر حسب آن هماهنگ کنید. فراموش نکنید که استفاده از لباس های طرح دار همزمان در یک ست، کار درستی نخواهد بود و استایل تان را به حالت شلوغ و به هم ریخته در می آورد.

ترکیب جذاب رنگ ها

اصول ست کردن لباس و شیک پوشی

سفید و مشکی

ترکیب بعضی رنگ ها در اصول ست کردن لباس، از گذشته تا به حال همچنان مد بوده و هست. ترکیب رنگ هایی مانند مشکی و سفید از ترکیب های پرطرفدار و همیشه مد است. رنگ سفید به عنوان یک رنگ خنثی و دوست داشتنی از رنگ هایی است که در هر ستی که قرار بگیرد باعث جلوه بیشتر و جذابیت آن می شود.

آبی

رنگ آبی جزو رنگ های آرام و گرم است که ترکیب آن با رنگ سفید و یا بنفش بادمجانی یک ترکیب زیبا و عالی خواهد بود.

سبز

رنگ سبز با رنگ های بلوطی، لیمویی و طوسی جزو زیباترین ترکیب ها خواهد بود.

زرد

رنگ زرد جزو رنگ های شاد و پر انرژی است که ترکیب آن با رنگ های بنفش، قرمز و نارنجی بسیار زیبا و جذاب است.

 

 

 

ساده ترین اصول ست کردن لباس را یاد بگیریم!

تحریریه کالاتیتر

چطوری میتونم کمکتون کنم؟