مانتوی مناسب با فرم بدنتان را بشناسید| کالاتیتر

آیا مانتوی مناسب با فرم بدنتان را میشناسید؟
خلاصه

انتخاب مانتوی مناسب با فرم بدن و چند ایده مدل مانتو برای افراد قد بلند، چاق، پایین تنه درشت و شانه های پهن را در کالاتیتر بررسی خواهیم کرد.

1400/11/30
2899 بازديد
آیا مانتوی مناسب با فرم بدنتان را میشناسید؟

انتخاب مانتوی مناسب با فرم بدن

 مانتوی مناسب با فرم بدن: در هنگام خرید مانتو باید توجه داشته باشیم که فرم بدن ما به چه صورت است و کدام لباس با توجه به فرم بدن ما، ما را زیبا تر می کنید.
هرکسی به نوبه ی خود زیبا است زیبایی خود را دست کم نگیرید.
لباس پوشیدن مطابق فرم بدن کار سختی نیست. دانستن فرم بدن به شما در انتخاب بهترین مدل لباس کمک شایانی خواهد کرد و باعث میشود شما خوش استایل و جذاب باشید. اهمیتی ندارد که چقدر اهل مد باشید، ترکیب رنگ ها را خوب بشناسید و به مدهای جدید پایبند باشید، تا زمانی که بدون توجه به فرم ظاهری بدن تان تصمیم به خرید لباس زنانه میگیرید، درخشش آنچنانی نخواهید داشت.
در این مقاله از کالاتیتر انواع فرم بدن ها را بررسی می کنیم و لباس های مناسب با آنها را برای شما شرح می دهیم تا همیشه شیک پوش باشید و لباس هایتان به تن شما بدرخشد.
شاید خیلی از شما فکر کنید که چاق هستید یا اینکه زیادی لاغرید در صورتی که ممکنه انتخاب اشتباهی در نحوه ی پوشیدن لباس ها داشته باشید.
چه بسا اگر شما در خرید مانتوی مناسب با فرم بدن خود دقت کنید بسیار شیک و زیبا به نظر برسید
انتخاب مانتوی مناسب ارتباط مستقیمی با افزایش یا از بین بردن اعتماد به نفس شما خواهد داشت.

مانتوی مناسب با فرم بدن

 

مناسب لباس بپوشید

با انتخاب لباس مناسب بدنتان، ایراد های آنرا به راحتی بپوشانید

مانتوی مناسب فرم بدنم

مانتوی مناسب برای شانه های پهن

اگر شانه های پهنی دارید مانتوی مناسب با فرم بدن شما و پیشنهاد ما برای بهتر دیده شدن این است که به به روی مانتوی خود یک کمربند استفاده کنید چرا که باعث پف شدن قسمت پایینی مانتوی شما می شود و یک هماهنگی خاصی را بین بالا تنه و پایین تنه ی شما ایجاد می کند.
برای بخش آستین مانتوی خود،آستین های ساده یا حتی مانتوهای بدون آستین (سارافونی) را انتخاب کنید که پهنی شانه هایتان را تعدیل کرده و شما را باریکتر نشان می‌دهند.
برای جنس پارچه بهتر است پارچه های لَخت و کشی، انتخاب مناسبی برای جنس این مانتوها هستند. چرا که برای بستن کمربند راحت تر می توانید به آن حالت دهید .
دقت کنید که برش مربعی روی شانه، اِپل، پف روی شانه یا آستین سر خود که عرض شانه شما را بیشتر نشان می‌دهند، برای اندام شما مناسب نیستند.

مانتو مناسب برای شانه های پهن

مانتو مناسب افراد قد بلند و کشیده

اگر قدی بلند دارید مانتو های بلند شما را کشیده تر نشان می دهد. در این نوع مانتو ها شما خوش پوش تر و شیک تر به نظر می رسید
همچنین دقت کنید که می توانید از کمربند نیز استفاده کنید البته اگر کمربندتان روی قفسه ی سینه قرار نگیرد چرا که اینگونه جلوه ی زیبایی نخواهد داشت کمربند باید دقیقا بر روی کمرتان باشد
برای اطمینان از کوتاه نبودن آستین ها بنشینید و دستتان را رو به جلو کمی مایل به بالا نگه دارید تا از اندازه بودن آستین مطمعن شوید.زیرا برش های کوتاه در قسمت آستین و بالا تنه برای افرادی با قد بلند مناسب نمی باشد.

مانتو مناسب افراد قد بلند

مانتوی مناسب افرادی که شکم دارند

در این فرم بدن شما می توانید از مانتو های آزاد استفاده کنید چرا که شکم شما را می پوشاند اگر قصد دارید از کمربند استفاده کنید توصیه ی ما به شما این است که آن را زیاد محکم نبندید و نیمه آزاد بگذارید
اگر می خواهید از کت استفاده کنید کت هایی را بپوشید که دکمه های کمی در جلو دارند یا ازاد هستند و دکمه ندارند.
جنس پارچه ها به گونه ای باشد که به شما نچسبد زیرا در پارچه هایی که جنس چسبان دارند اندام شما به خوبی نمایان می شود.

مانتو مناسب افرادی که شکم دارند

اگر بالا تنه ی درشتی دارید

در این سبک از اندام پشینهاد ما به شما این است که به دنبال مانتوهای یقه هفت باشید که بالاتنه تان را لاغرتر نشان می‌دهند کت های زمستانه و تابستانه ی یقه دار بسیار اندام شما را زیبا تر خواهد کرد.
اگر فرم بدن خود را دوست دارید میتوانید لباسهایی را انتخاب کنید که فرم طبیعی بدن شما را به نمایش بگذارد . برای مثال لباس هایی با خطوط شکسته، لباس هایی با راه راه عمودی و کت شلوار میتوانند جزو گزینه های شما باشند. مانتو هایی که به صورت طبیعی می پوشید به شما احساس راحتی و اعتماد به نفس بیشتری می دهد .
همچنین در مورد پارچه مانتو هم توجه داشته باشید که کتان، لینن و ابریشم از بقیه پارچه ها مناسب ترند،این نوع پارچه ها خوش حالت تر می ایستند به نسبت پارچه های دیگرو چون امکان اینکه بین دکمه هایتان باز بماند، کمتر است. انتخاب مناسبی است تزئینات و هر آنچه که نگاه را به بالاتنه شما جلب کند و کمربندهای پهن و جذب که شما را چاق تر از آنچه که هستید، نشان می‌دهند، برای اندام شما مناسب نیستند.
از پوشیدن لباس های خیلی تنگ یا خیلی گشاد پرهیز کنید چرا که شما را چاق نشان خواهند داد و زیبایی اندام شما به چشم نخواهد آمد.

مانتو مناسب بالاتنه درشت

مانتوی مناسب افرادی که اندامی صاف و بدون برجستگی دارند

اگر اندامی صاف و بدون برجستگی دارید پیشنهاد ما به شما لباس هایی باسبک آزاد هستند شما می توانید از مانتو هایی استفاده کنید که روی سینه پیله دارند یا در قسمت پایین تنه چین های درشت استفاده شده است
مانتو هایی با طرح های شلوغ اندام شما را زیبا تر و پر تر نشان می دهد
شما باید از مانتوهایی با رنگ های یکسان پرهیز کنید
کت های اورسایز که بسیار مد است را می توانید به خوبی بپوشید البته باید توجه داشته باشید که سرشونه های آن برای شما زیاد افتاده نباشد.

مانتو مناسب افرادی که اندام بدون برجستگی دارند

مانتوی مناسب اندام ساعت شنی

از آنجا که ساعت شنی متناسب ترین فرم بدن است، شما می توانید هر سبک و مدلی بپوشید تا زمانی که رنگ صحیح تان را انتخاب کنید. لباس هایی بپوشید که باریکی کمر شما را مشخص کند، این مهم ترین مشخصه ظاهر شماست. لباس های پر زرق و برق را امتحان کنید ، با جواهرات بازی کنید، طبق آخرین مد لباس بپوشید و از آن لذت ببرید. زمانی که نوبت به انتخاب مانتوی مناسب فرم بدن می رسد شما بیشترین آزادی را در اختیار دارید .
حالا اندام هایی با مدل ساعت شنی چه لباس هایی را نباید بپوشند
اگر شما بالاتنه ی درشتی دارید پیشنهاد ما به شما این است که از پوشیدن مانتوهای گشاد با جزییات زیاد در بالاتنه خودداری کنید هم چنین لباس های سرتا سر مشکی چون اندام شما را به خوبی نشان نمی دهد زیاد توصیه نمی شود از مانتو هایی با رنگ خنثی یا رنگ روشن می توانید استفاده کنید برای بهتر دیده شدن.

مانتو مناسب اندام ساعت شنی

 

مانتوی مناسب افرادی که پاین تنه درشت دارند

اگر پایین تنه ی پر اما بالاتنه ی لاغری دارید مانتوی مناسب فرم بدن شما باید تعادل خوبی بین باریک ترین قسمت بدن که شانه هایتان هستند و پهن ترین قسمت بدن تان که باسن تان است برقرار کند.
میتوانید از رنگ های روشن و براق در بالاتنه تان استفاده کنید. همچنین میتوانید از آستین های پفی و اپل های بزرگ بهره ببرید .
همچنین برای تاکید روی قسمت شانه تان از گردنبندهای بزرگ و با رنگ های شلوغ استفاده کنید که خط شانه تان را برجسته تر نشان دهد. اما حواستان باشد که در قسمت پایین تنه فقط از رنگ های تیره، طرح های ساده و لباس های جذب استفاده کنید.
برای بخش شلوار هم پیشنهاد ما به شما این است که شلوار های راسته بپوشید چرا که شلوار های چین دار و شلوار های چروک دار باعث می شود پایین تنه ی شما پر تر به نظر بیاید.

مانتو مناسب پایین تنه درشت

آیا مانتوی مناسب با فرم بدنتان را میشناسید؟

تحریریه کالاتیتر

چطوری میتونم کمکتون کنم؟