انواع استایل در دنیای مد را بشناسید!

انواع استایل در دنیای مد را بشناسید!
خلاصه

انواع استایل دخترانه و زنانه، آشنایی با انواع استایل به هرچه خوش استایل تر شدن شما کمک خواهد کرد. باهم انواع مختلف استایل مانند استایل کژوال، کلاسیک، وینتیج، الگانت و... را بررسی خواهیم نمود.

1401/2/1
1782 بازديد
انواع استایل در دنیای مد را بشناسید!

 انواع استایل در دنیای مد کدامند؟


انواع استایل ها شامل استایل کژوال، استایل کلاسیک، استایل الگانت، استایل لولیتا و یا عروسکی می باشد.
یکی از مولفه های خوش استایل بودن داشتن تیپی شیک و لباس هایی است که به روز باشند.
بطور مثال شاید همه ی ما تمایل داشته باشیم استایلی کلاسیک و یا کژوال داشته باشیم ولی در ست کردن لباس ها و اکسسوری ها برای این استایل ها دچار مشکل شویم. برای اینکه بدانید لباس ها را چگونه با یکدیگر ست کنید تا بتوانید به استایل و تیپ مورد نظرتان برسید می توانید این مقاله  از کالاتیتر را تا انتها دنبال کنید.

نحوه ی ست کردن لباس ها در استایل کژوال :

انواع استایل-استایل کژوال

استایل های کژوال استایل هایی راحتی هستند که شما می توانید در طی روز برای قرار های دوستانه و یا گردش و حتی در دانشگاه از آنها استفاده کنید. لباس ها در این استایل به سه بخش مانتو، شلوار و کفش دسته بندی می شوند.
بعد از راحتی یکی دیگر از مهمترین نکات در استایل کژوال ترکیب رنگ می باشد. در این نوع استایل ما شاهد تنوع رنگ بسیار زیادی هستیم پس می توانید با خیال راحت رنگ های مورد نظر خود را با یکدیگر ترکیب کنید.
علاوه بر لباس هایی با ترکیب رنگی رنگی شما می توانید از رنگهایی که با یکدیگر تضاد ایجاد می کنند مثل سیاه و سفید استفاده کنید.
در استایل های کژوال زرق و برق جایی ندارد و سادگی حرف اول را می زند.

پارچه های مناسب استایل کژوال :

استایل کژوال و انواع استایل دخترانه

در این سبک لباس پوشیدن شما محدودیت زنانه و یا مردانه برای پوشیدن لباس ها ندارید. استایل های کژوال مختص به هیچ فصلی نیست و شما می توانید با تغییری ساده در پوشش خود از استایل زمستانه به بهاره و یا حتی تابستانه برسید.
جنس پارچه ها در این نوع استایل معمولا نرم می باشد. استایل کژوال معمولا از پارچه هایی با جنس :جین،کتان،پنبه و... تشکیل می شود و به دلیل اینکه با لباس های استایل کژوال ساعات زیادی از روز را می گذرانید باید قابلیت شست و شوی بالایی داشته باشند. و پارچه های ذکر شده این خاصیت را دارا هستند و به راحتی قابلیت شست و شو دارند.

شلوار جین :

شما می توانید در این استایل از شلوار های جین اسکینی و یا شلوار های مام استایل و شلوار دمپا گشاد و شلوار بگی استفاده کنید .
ترکیب همه ی شلوار های ذکر شده با شومیز ساده ی سفید و یا شومیز چهارخونه بسیار زیبا خواهد شد.
برای استفاده از کفش محدودیتی وجود ندارد ولی بیشتر از کفش های کتونی استفاده میشود. در فصل های گرم تابستان شما می توانید صندل های شیک را همراه با استایل خود ست کنید.

استایل الگانت

انواع استایل- استایل الگانت

استایل الگانت مخصوص افراد شیک پوش و سخت پسند است که به زرق و برق علاقه زیادی دارند. به کار بردن رنگ های طلایی و نقره ای توی این استایل رایج است که با درخشش همه نگاه ها را به خودش جلب می کند.

پوشیدن لباس به رنگ های روشن و تند در کنار رنگ های تیره یکی از واجبات این استایل می باشد‌. در این استایل اکسسوری های پر زرق و برق جایگاه ویژه ای دارند.

نکته مهم در این استایل این است که وارد کردن بیش از سه رنگ در این استایل موجب شلختگی می شود و اصلا مناسب نیست. انتخاب پارچه های مرغوب و باکیفیت یکی از بایدهای این استایل می باشد.

 

نحوه ی ست کردن لباس ها در استایل کلاسیک :

انواع استایل-استایل کلاسیک

استایل های کلاسیک محدود به زمان خاصی نمی شوند. وجه تمایز استایل کلاسیک با استایل های دیگر این است که شما می توانید آنها در هر برهه ی زمانی بپوشید بدون اینکه نگران از مد افتاد آن لباس ها باشید. کسانی که معمولا از استایل های کلاسیک استفاده می کنند معمولا برای لباس هایشان هزینه های بالایی می کنند چرا که تا چند سال می توانند از آن به خوبی استفاده کنند.
در این نوع استایل از لباس های پر زرق و برق استفاده نمی شود.
شما می توانید برای ست کردن لباس ها با یکدیگر از یک جفت گوشواره ی ساده و یک شلوار جین راسته ی ساده ی معمولا رنگ تیره همراه با یک کت بلیزر و کفش های پاشنه دار ساده و شیک استفاده کنید.
برای کیف هم یک کیف ساده با سایز متوسط انتخاب کنید.

 

نحوه  استفاده اکسسوری در استایل کلاسیک


شومیز های سفید و ساده از آن دسته لباس هایی هستند که هیجگاه از مد نمی افتند. شما می توانید آن را با یک شلوار پارچه ای راسته ست کنید و یک کتونی هم همراه ان بپوشید تا ترکیب کلاسیک و زیبایی داشته باشید.
اگر علاقه ای به پوشیدن شلوار ندارید می توانید از دامن های جین بلند و راسته استفاده کنید. و همراه با آنها کفش های پاشنه دار ست کنید .
در زمستان پالتو های شتری رنگ استایل شما را کلاسیک و فوق العاده شیک خواهند کرد.
پارچه های مناسب استایل کلاسیک:
در استایل های کلاسیک پارچه های پر زرق و برق و با رنگهای جیغ جایی ندارد. رنگ پارچه ها معمولا رنگ های خنثی است.

اکسسوری در استایل کلاسیک :

در استایل های کلاسیک دقت داشته باشید که زیورآلاتتان باید ساده و مینیمال باشد تا هیچگاه از مد نیفتد.

 

نحوه ی ست کردن لباس ها در استایل لولیتا یا عروسکی :

در استایل های عروسکی رنگ بسیار تاثیر گزار است. برخلاف استایل های کلاسیک در استایل های عروسکی بسیار از رنگ ها الخصوص رنگهای جیغ استفاده می شود.
اگر میخواهید یک استایل عروسکی و بهاره داشته باشید می توانید از رنگ های صورتی، سرخابی، نارنجی، آبی اسمونی و کل رنگ های پاستلی استفاده کنید.
استایل های فانتزی معمولا همراه با مانتو و شلوار و کفش پاشنه دار و یا صندل های پاشنه دار صورت می گیرند.
بطور مثال می توانید شلوار راسته را همراه با مانتو هایی که حاشیه ای و در قسمت پایین تنه چین خوردگی دارند ست کنید و کفش ها و صندل هایی پاشنه دار که رنگ آنها با شالتان و کیفتان ست شده است بپوشید.
پوشیدن شلوار های مام استایل همراه با مانتو کوتاه و کفش پاشنه دار همراه با مینی اسکارف می تواند استایل شما را فانتزی تر کند.

انواع استایل- استایل عروسکی


پارچه ی مناسب استایل لولیتا :

پارچه های مناسب برای استایل کلاسیک معمولا پارچه های ژاکارد هستند سعی کنید از رنگ های روشن بیشتر استفاده کنید و تا جایی که امکان دارد از رنگ های تیره برای استایل های عروسکی یا لولیتا استفاده نکنید.

نحوه ی ست کردن لباس ها در استایل ساحلی:

انواع استایل- استایل ساحلی

استایل های ساحلی مخصوص فصل های گرم سال مثل بهار در جنوب و تابستان در کل کشور می باشد شما می توانید برای داشتن استایلی ساحلی از لباس های رنگ روشن مخصوصا رنگ های سفید و رنگ های پاستیلی استفاده کنید.
در استایل های ساحلی شما می توانید مانتو های جلو باز و کوتاه را همراه با شلوار های پارچه ای و دمپا گشاد استفاده کنید.
از صندل های پاشنه تخت برای کفشتان استفاده کنید و کیف های دوشی سایز کوچک را در ترکیب استایلتان قرار دهید
یکی دیگر از ترکیب های پر کاربرد مانتوهای کوتاه جلو باز همراه با لباس های ساحلی بلند به همراه صندل های پاشنه تخت می باشند.
دامن هایی تا روی مچ پا نیز می توانید بپوشید.
دقت داشته باشید که جنس پارچه ها در ترکیب استایل ساحلی باید خنک و نازک و تابستانی باشند.

انواع استایل در دنیای مد را بشناسید!

تحریریه کالاتیتر

چطوری میتونم کمکتون کنم؟