نکات و راهنمای خرید شال و روسری که لازم است بدانید!

نکات و راهنمای خرید شال و روسری که لازم است بدانید!
خلاصه

نکات خرید شال و روسری، راهنمای خرید اینترنتی شال و روسری شیک و ارزان، در این مقاله شما را با نکات خرید شال و روسری نخی، تابستانی، پاییزه و... آشنا خواهیم کرد.

1401/3/31
1123 بازديد
نکات و راهنمای خرید شال و روسری که لازم است بدانید!

نکات خرید شال و روسری که باید بدانید!

نکات خرید شال و روسری چیست؟ اهمیت دانستن این نکات در هنگام خرید شال و روسری به شما کمک می کند تا انتخاب بهتری داشته باشید. فلسفه ی روسری به دهه های پیش باز میگردد آنجا که ملکه ها از روسری های ظریف و زیبا به عنوان اکسسوری برای تزیین لباس خود استفاده می کردند. با گذشت زمان روسری تبدیل به یک حجاب و پوشش سر برای خانم ها در کشورهای اسلامی شد.

در کشور های اسلامی مثل ایران یکی از دغدغه های خانم ها ست کردن پوشش سر مثل شال یا روسری با سایر اجزای استایلشان می باشد. شال و روسری ها علاوه بر تولید در جنس های مختلف پارچه در طرح ها و رنگ های متفاوتی نیز روانه ی بازار می شوند. با مجله کالاتیتر همراه شوید تا نکات خرید شال و روسری باهم بررسی کنیم. 

 

شال نخی

نکات خرید شال و روسری نخی

خرید شال نخی توپی

 شال هایی که در فصول گرم سال مثل تابستان و بهار بیشتر استفاده می شوند، جنسی نخی دارند که می توانید آنها را از پاییز تا بهار استفاده کنید. این نوع از شال ها در طرح و رنگ بیشتر از سایر شالها تنوع دارند و در بین خانم ها بسیار محبوب می باشند . شالهای نخی همراه با اکثر لباس ها به راحتی ست می شوند. از انواع کت ها گرفته تا لباس های ساحلی و شومیز های متفاوت ... .

 

شالهایی که در فصل های سرد سال می توانید استفاده کنید

نکات خرید شال و روسری شیک

خرید شال سبز پلنگی

یکی از نکات خرید شال و روسری در زمستان انتخاب جنس مناسب با فصل سرما می باشد.  همینطور شما باید به بلندی شالهایی که در زمستان استفاده می کنید دقت داشته باشید. باید بتوانید شالهای زمستانه را یک الی دو دور به دور گردن خود بپیچید ولی دقت داشته باشد این یک یا دو دور باید حالتی آزاد داشته باشند تا شما حس خفگی نکنید.

رنگ شالهایی که در زمستان استفاده می شوند اکثرا رنگهای خنثی و یا رنگهای تیره می باشند تا حس گرمای بیشتری را به شما انتقال دهند.

شال موهر:

نکات خرید شال و روسری مجلسی

خرید شال مجلسی ژاکارد

شال های موهر علاوه بر داشتن بافتی پر در فصل های پاییز و زمستان از رسیدن باد سر به گوش و سرشما جلوگیری می کند. این مدل از شالها جنس نرم و انعطاف پذیری دارند. و در انواع طرح و رنگهای متفاوت یافت می شوند.

شال بافتنی :

شالهای بافتنی با بافت نرم و درشت یکی از مدل شالهایی است که هیچگاه از مد نمی افتد.

روسری کشمیری

روسری هایی با جنس عالی معمولا کشمیر و یا نخ ابریشمی هستند . روسری های کشمیر در مقابل شست و شو مقاوم اند ولی دقت داشته باشید که آن را با آب ولرم بشویید تا مشکلی برای روسریتان بوجود نیاید همچنین رنگ آنها ثابت می ماند و  روسری هایی که با پارچه ی کشمیری تولید می شوند بدلیل بافت پر آنها نخ کش نخواهند شد.

روسری های کشمیر گزینه ی مناسب برای هدیه دادن می باشد.این نوع روسری را با انواع مانتو های جلو بسته ی کوتاه و بلند می توانید ست کنید.

روسری ساتن:

نکات خرید شال و روسری ساتن

خرید شال سبز ژاکارد

نوع دیگری از روسری، روسری های ساتن هستند که  آنها  بدلیل براق بودنشان مورد پسند واقع می شودند. شما می توانید از آنها در مجالس و مهمانی ها و حتی در قرار های خاص استفاده کنید. روسری های ساتن باعث می شود استایل شما شیک تر و مجلسی تر دیده شود. این نوع از روسری در قواره های بلند و کوتاه تولید می شوند شما می توانید روسری های ساتن قواره کوتاه را همراه با کت های فیری سایز و کوتاه یا بلند ست کنید. روسری های ساتن با قواره ی کوتاه می توانند استایل شما را فانتزی کنند به شرط اینکه طرح و رنگ مناسبی را انتخاب کنید.

روسری ابریشمی:

نکات خرید شال و روسری ابریشم

خرید روسری ابریشم توییل

در دهه ها و صده ی گذشته روسری ابریشمی گزینه ی مناسب برای دور گردن افراد مشهور و یا ثروتمند بود. امروزه نیز روسری های ابریشمی بسیار پرطرفدار می باشند. این نوع از روسری بدلیل داشتن طرح و رنگهایی خاص معمولا در فصول بهار و تابستان استفاده می شوند ولی بدین معنا نیست که در فصل های زمستان و پاییز مجاز به استفاده از آن نمی باشید.

روسری های ابریشمی علاوه بر داشتن خواص مفید برای سر و موی سر بسیار شیک بوده و خانم ها آن را اکثرا برای مراسم و مهمانی ها انتخاب می کنند. روسری های ابریشمی هم از نوع براق هستند و هم از نوع معمولی، هم جنس لیز دارند و هم مدلی که بر روی سر شما به راحتی جای بگیرد. روسری های ابریشمی در دو نوع قواره ی کوتاه و بلند تولید می شوند.

 

انواع فرم صورت و استفاده از شال و روسری

نکات و راهنمای خرید شال و روسری قواره دار

خرید روسری قواره دار نخی

نحوه ی پوشیدن روسری برای پیشانی های بلند

نحوه ی پوشیدن روسری برای پیشانی های بلند

خرید روسری سبز پیچازی

در نکات خرید شال و روسری فرم صورت از اهمیت ویژه ای برخوردار است. افرادی که پیشانی بلندی دارند برای استفاده از روسری باید دقت داشته باشند. جوری از روسری استفاده کنند که بلندی پیشانیشان به چشم نیاید. شما می توانید آن را با مدل سر کردن روسری اصطلاح کنید و یا موهای خود را بصورت کج در پیشانیتان قرار دهید.

 

نحوه ی پوشیدن روسری برای صورت های مستطیلی

نکات خرید شال و روسری ارزان

خرید شال مینیمال آبی آسمانی

افرادی که صورت های مستطیلی دارند اگر قصد استفاده از روسری را دارید بهتر است از جنس پارچه هایی استفاده کنید که لخت هستند و تیزی زوایای صورت شما را می گیرند. روش دیگر برای زیباتر جلوه دادن صورت های مستطیلی همراه با روسری این است که شما برجستگی های گونیتان را بیشتر نمایش دهید. می توانید لبه های روسری که در کنار گونه هایتان قرار دارد را روبه داخل تا بزنید.

 

نحوه ی پوشیدن روسری برای صورت های مثلثی

نکات و ویژگی های خرید شال و روسری

خرید روسری نخی نارنجی

اگر صورتی مثلثی دارید یعنی پیشانی بلند و چانه ی نوک تیز بهتر است که هنگام پوشیدن روسری بلندی پیشانیتان را بگیرید. می توانید موهایتان را بصورت کج در پیشانیتان بریزید و یا از هدبند استفاده کنید. برای برطرف کردن تیزی چانه می توانید با نحوه ی بستن شال و یا روسری صورتتان را زیبا تر کنید.

 

نحوه ی پوشیدن روسری برای صورت های مربعی

راهنمای خرید شال و روسری شیک

خرید روسری نخی آبی قواره دار

اگر صورتی مربعی دارید و صورتتان حالت چهارگوش دارد. به راحتی و با انتخاب روسری ای از جنس نرم می توانید تیزی صورتتان را بگیرید. هنگام بستن روسری باید لبه های آن را تا بزنید تا صورتتان گردتر به نظر بیاید و از حالت مربعی خارج شود. همچنین بهتر است افرادی با این مدل صورت از روسری هایی با طرح چهار گوش استفاده نکنند و روسری را در پشت گردن خود نبندند.

 

شال مناسب برای انواع فرم صورت

نکاتی در مورد خرید شل و روسری جدید

خرید شال سبز و کرم

در نکات خرید شال و روسری، انتخاب شال بسیار ساده تر از انتخاب روسری می باشد. برای استفاده از شال اکثر صورت های با مدل های مختلف می توانند از آن به خوبی استفاده کنند و در اصل دلیل محبوبیت شال نیز همین می باشد که به اکثر فرم صورت ها می آید. شما می توانید با نحوه ی درست کردن مدل موی جلوی سر خود در زیر شال ، صورتتان را به فرمی که در نظر دارید نزدیک تر کنید.

 

 

نکات و راهنمای خرید شال و روسری که لازم است بدانید!

تحریریه کالاتیتر

چطوری میتونم کمکتون کنم؟