مهم ترین ویژگی های کفش مناسب که باید بدانید!

مهم ترین ویژگی های کفش مناسب که باید بدانید!
خلاصه

کفش مناسب چه ویژگی هایی دارد؟ لطفا چند لحظه صبر کنید و قبل از خرید کفش با ویژگی های یک کفش مناسب و خوب آشنا شوید تا بتوانید کفشی را خریداری نمایید که در آن احساس راحتی می کنید.

1401/8/3
1090 بازديد
 مهم ترین ویژگی های کفش مناسب که باید بدانید!

انواع ویژگی‌های یک کفش مناسب کدام است؟

از مهمترین و ضروری‌ترین خرید برای تمامی افراد در هر سنی، کفش مناسب است. از آنجایی که پا به عنوان قلب دوم انسان محسوب می‌شود، خرید یک کفش راحت و مناسب امری ضروری بوده که تمامی افراد در زمان خرید باید نکات مهم را مورد توجه قرار دهند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با برخی از ویژگی‌های یک کفش خوب آشنا کنیم تا با آگاهی از این نکات و ویژگی‌ها، بهترین انتخاب را در زمان خرید کفش زنانه و دیگر کفش‌ها داشته باشید.

بدون شک یک کفش با برخورداری از برخی خصوصیات به عنوان یک کفش خوب و مناسب در نظر مشتریان شناخته می‌شود. به صورت خلاصه و در یک تعریف کلی می‌توان گفت که کفش مناسب به کفشی گفته می‌شود که پس از استفاده و کمی قدم زدن، هیچ فشار و آسیبی به پا وارد نمی‌شود و پا‌ها در آن کاملا راحت و آزاد هستند.
البته خوب است بدانید که علاوه‌بر کفش استاندارد و خوب، سایر موارد از جمله رعایت بهداشت پا، متعادل بودن وزن بدن، کنترل مدت زمان ایستادن بر روی پا و… نیز بر سلامت پا بسیار تاثیر گذار است. به صورت کلی ویژگی‌های یک کفش مناسب و خوب شامل موارد متعددی می‌شود که مهمترین آن‌ها عبارت است از:

 

● سایز و اندازه کلی کفش

کفش مناسب و خوب

 

یک کفش مناسب، کفشی است که برای پا‌ها گشاد و یا تنگ نباشد. اندازه نبودن کفش و گشاد بودن آن سبب شده تا در زمان راه رفتن، پوست و بدنه کفش دچار ساییدگی شود و همچنین موجب تاول زدن پا وعدم تعادل مناسب در زمان قدم زدن نیز می‌شود. علاوه‌بر این کفش تنگ نیز معایبی به همراه داشته و سبب اذیت شدن پا می‌شود. زمانی که شست پا در کفش به راحتی تحرک داشته باشد و بین شست و مابین نوک پا و کفش کمی فاصله وجود داشته باشد و کناره‌های کفش نیز فشاری به پا وارد نکند و همچنین انگشتان پا به راحتی در کنار یکدیگر بدون فشار و روی هم رفتن، قرار بگیرند از دیگر ویژگی‌های یک کفش خوب محسوب می‌شود.

 

● میزان مقاومت کفش در برابر موارد آسیب‌زا

کفش زنانه مناسب

 

ضخامت مناسب و عالی کفش که سبب محافظت از پا در برابر انواع ضربه، سرما و گرما نیز می‌شود، وجود مقداری عاج در قسمت کفی، جلوگیری از سرخوردن به دلیل خاص بودن جنس زیره کفش و… از ویژگی‌های یک کفش مناسب و خوب نیز به شمار می‌رود.

 

● انعطاف‌پذیری بالای کفش

کفش مناسب و استاندارد

 

از دیگر ویژگی‌های یک کفش خوب می‌توان به انعطاف‌پذیری آن در زمان پیاده روی وعدم تغییر شکل راه رفتن وعدم اذیت پا اشاره کرد. در صورتی که کفش انعطاف‌پذیری لازم را نداشته باشد، سبب می‌شود تا در زمان پیاده‌روی نحوه راه رفتن شما از حالت عادی تغییر کند و مشکلات متعددی از قبیل میخچه برای پا‌های شما رخ دهد.

 

● جنس عالی کفش

انواع کفش مناسب زنانه

 

جنس عالی و با‌کیفیت کفش که تاثیر فراوانی در دوام و طول عمر آن دارد از مهمترین ویژگی‌های یک کفش خوب است. امروزه اکثر خانم‌ها در زمان خرید انواع کفش مانند خرید بوت و نیم بوت زنانه و یا کتانی های اسپرت زنانه به جنس آن بسیار توجه می‌کنند و آن را در اولویت قرار می‌دهند. جنس رویه کفش مناسب، باید به شکلی طراحی و تولید شده باشد که یک تهویه عالی برای پاها بوده تا مانع عرق کردن و ایجاد بو بد و رشد انواع قارچ و میکروب‌ها شود. بدون شک بهترین جنس کفش برای تمامی افراد، کفش چرم است که سازگاری بسیار خوبی با پا‌های انسان دارد.

 

● پاشنه کفش

 ویژگی کفش مناسب و خوب

 

استاندارد بودن پاشنه کفش از جمله ویژگی‌های یک کفش مناسب و خوب محسوب می‌شود که افراد با توجه به نیاز و وضعیت جسمانی خود باید به میزان پاشنه کفش مورد نظر در زمان خرید توجه کافی داشته باشند. امروزه پزشکان میزان پاشنه استاندارد برای پاهای معمولی را بین ۲ الی ۴ سانتی‌متر در نظر گرفته‌اند. استفاده از کفش‌هایی با پاشنه بیشتر از ۴ سانتی‌متر سبب ایجاد بیماری و مشکلات فراوانی برای ستون فقرات و پا‌ها می‌شود. البته خوب است بدانید که از کفش‌هایی با پاشنه پهن نیز استفاده نمایید؛ زیرا خرید کفش مجلسی زنانه با پاشنه پهن و استاندارد سبب حمایت از قوس کف پا و همچنین کاهش آسیب به قسمت کمر و پا در طولانی مدت می‌شود.

 

● مناسب بودن کفه داخل کفش

کفش های مناسب زنانه با کیفیت

 

کفه‌ای که داخل کفش استفاده می‌شود می‌بایست تمامی فضای خالی کف پا را بپوشاند تا مانع ایجاد درد در ناحیه کمر و زانو شود. علاوه‌بر این از ویژگی‌های یک کفش مناسب، بالا بودن میزان پتانسیل ارتجاعی است تا سبب کاهش انواع فشار‌های وارده به کف پا شود.

 

مهمترین نکات ضروری جهت انتخاب کفش مناسب زنانه

نکات ضروری کفش زنانه

 

بهتر است که در زمان انتخاب کفش زنانه و سایر کفش‌ها علاوه‌بر آگاهی از ویژگی‌های یک کفش مناسب و استاندارد، نکات مهم دیگری را مورد توجه و بررسی خود قرار دهید. در زمان خرید این محصول حتما اطلاعت کافی و صحیح از کفش مورد نظر را داشته باشید. در ابتدا بهتر است که با تمامی قسمت‌های کفش و انواع آن آشنا شوید.
از دیگر نکات مهم بخصوص برای خانم‌ها در زمان خرید توجه به نیاز و اولویت است. باید بدانید که اولویت شما سلامت پا و سایر قسمت‌های بدن یا شیک و مد بودن کفش مورد نظر است. در صورتی که شما به سلامت پای خود اهمیت می‌دهید، حتما به مواردی از جمله جنس و میزان کیفیت رویه و زیره کفش، آستر داخلی آن و… توجه کنید.
از جمله نکات مهمی که خریداران کفش باید از آن آگاه باشند، متفاوت بودن قالب کفش‌ها با یکدیگر است. به عنوان مثال برای برخی از افراد کفشی با سایز ۴۰ مناسب است، در صورتی که امکان دارد دیگر مدل‌های کفش با این سایز برای آن‌ها کوچک و یا بزرگ باشد. در این صورت نباید با در نظر گرفتن شماره کفش‌های قبلی خود، کفش جدید را بدون امتحان کردن، خریداری نمایید.
توجه به نوع جوراب پوشیده شده در زمان خرید و زمان استفاده کفش مناسب در سایر فصل‌ها از دیگر نکات ضروری به شمار می‌رود. برای مثال اگر قصد کفش پاییزه و زمستانی را دارید، حتما به ضخیم بودن جورابی که در این فصل می‌پوشید نیز توجه داشته باشید.
در زمان خرید، حتما کفش مورد نظر خود را پوشیده و برای چند دقیقه قدم بزنید و در صورتی که کفش‌بندی است، بند آن را نیز قبل از قدم زدن ببندید.

 مهم ترین ویژگی های کفش مناسب که باید بدانید!

تحریریه کالاتیتر

چطوری میتونم کمکتون کنم؟