کدام کفش مناسب استایل کژوال می باشد؟

کدام کفش مناسب استایل کژوال می باشد؟
خلاصه

آیا کفش مناسب استایل کژوال را میشناسید؟ در استایل کژوال راحتی اهمیت زیادی دارد و حرف اول را می زند بنابراین کفش مناسب استایل کژوال در وهله اول باید راحت و سبک باشد.

1401/11/16
1172 بازديد
کدام کفش مناسب استایل کژوال می باشد؟

کفش مناسب استایل کژوال چیست؟

 

کفش مناسب استایل کژوال یکی از مهم‌ترین عناصری است که توجه به آن در این پوشش، اهمیت زیادی دارد. اگر با استایل Casualآشنا باشید، حتماً می‌دانید که این سبک، حالتی غیررسمی دارد و می‌توان آن را یک پوشش روزانه و بسیار راحت دانست. تمامی اجزاء و بخش‌های چنین سبکی، حتی پارچه‌ای که برای دوخت لباس‌ها به‌کاربرده می‌شود، آزاد و از جنس‌هایی مانند کتان، پنبه، جین یا پلی‌استر هستند که در عین راحتی، مقاوم می‌باشند. از همین رو انتخاب کفش مناسب استایل کژوال برای ست کردن این مدل بسیار مهم است و بایستی در کنار توجه به سایر جزئیات، این مورد نیز مدنظر قرار بگیرد. درواقع خرید کفش زنانه و دخترانه از مواردی است که باید اصول مربوط به آن برای راحتی و تناسب بیشتر، به‌دقت رعایت شود. به‌طوری‌که همانند سایر اجزای این استایل، احساس راحتی و سبکی به همراه داشته باشد.
البته نکات دیگری مانند فرم اندام و مشخصات ظاهری و همچنین شرایطی که می‌خواهید در آن قرار بگیرید نیز در ست کردن این سبک، حائز اهمیت هستند که بررسی آن در این مجال نمی‌گنجد. چراکه در این پست از فروشگاه اینترنتی کالاتیتر قصد داریم ضمن معرفی این سبک به نحوه انتخاب و معرفی کفش مناسب استایل کژوال بپردازیم.

 

تعریف استایل کژوال یا خیابانی

کفش مناسب استایل کژوال دخترانه

استایل کژوال Casual یا خیابانی به سبک‌های خیلی راحت و آزاد در پوشش اطلاق می‌شود. به‌طوری‌که بدون صرف زمان و زحمت زیاد، بتوان یک ست را برای استفاده روزمره خود تهیه کرد. درواقع این سبک به سمت‌وسوی لباس‌های آزاد و ساده، گرایش بیشتری دارد و البته تنها باکمی نوآوری می‌توان ترکیب جذاب و چشمگیری را ایجاد کرد. عناصر پوششی سبک خیابانی، به‌گونه‌ای هستند که تمام اجزاء، از تناسب و هماهنگی لازم برخوردار می‌باشند. مثلاً در تمام انتخاب‌ها، از پیراهن و شلوار گرفته تا کفش مناسب استایل کژوال باید اصل راحتی و همچنین تناسب با فصل رعایت گردد. البته این تناسب نیز نباید چندان اختصاصی باشد. به این معنی که کفش یا دیگر عناصر، بتوان با توجه به دما، اصول اولیه این سبک را حفظ کرد.

 

ویژگی‌های استایل کژوال

کفش زنانه برای استایل کژوال

امروزه بسیاری از افراد و به‌ویژه جوانان، به استایل کژوال علاقه زیادی دارند و تقریباً می‌توان آن را رایج‌ترین سبک پوشش نسل جدید دانست. چراکه دقت و وسواس کمتری برای پوشیدن و ترکیب اجزا در این استایل دیده می‌شود و انتخاب‌ها بیشتر بر اساس راحتی صورت می‌گیرند. به‌طوری‌که سبکی و آزادی بیشتری در آن احساس می‌شود و دغدغه زیادی بابت هماهنگی با مد وجود ندارد. درواقع برای ست کردن این سبک، تنها کافیست اقلامی را انتخاب کنید که به‌هیچ‌عنوان حس ناراحتی در فرد ایجاد نمی‌کند. مثلاً استفاده از کفش مناسب استایل کژوال ازجمله مواردی است که باید در انتخاب آن دقت داشت.
افراد کژوالیست به‌هیچ‌عنوان در نوع پوشش خود به‌ویژه خرید کفش به‌صورت افراطی عمل نمی‌کنند و اهل زرق‌وبرق نیستند و در زمان انتخاب، کمتر دچار استرس می‌شوند. این افراد با خلاقیت در ست کردن، اصول و قوانین مخصوص خود را به دنیای مد تحمیل نموده و هر آنچه پیش‌ازاین به‌عنوان قاعده در ترکیب استایل به کار می‌رفت را تغییر داده‌اند.

 

کفش مناسب استایل کژوال

کفش مناسب استایل کژوال- کتانی زنانه

همان‌طور که می‌دانید این روزها، تنوع کفش برای‌ ست کردن با استایل کژوال زنانه و مردانه بسیار زیاد است. این کفش‌ها علاوه بر راحتی، بسیار زیبا و جذاب نیز به هستند. مثلاً آقایان می‌توانند برای استایل کردن کفش‌های خود با این سبک، به سراغ اسنیکرز یا بوت‌های قهوه‌ای بروند. کفش‌های چرم نیز، برای استفاده خانم‌ها و آقایان، بسیار راحت و شیک هستند و می‌توان آن‌ها را با انواع لباس‌ها پوشید. به‌طورکلی می‌توان طیف وسیعی از کفش‌ها را به‌صورت جداگانه به خانم‌ها و آقایان علاقمند به این نوع پوشش، پیشنهاد داد. اما کفش‌هایی که به‌طور مشترک هم برای آقایان و هم خانم‌ها قابل‌استفاده هستند، در انواع زیر قرار می‌گیرند:

 

• کتانی

کفش مناسصب استایل کژوال- کتانی

کتانی یکی از اولین گزینه‌هایی است که کژوالیست‌ها به سراغ آن می‌روند. آن‌طور که در تعریف استایل کژوال یا خیابانی اشاره شد، این سبک بیشتر به حس راحتی و آزادی شناخته می‌شود و از میان انواع کفش‌ها، کتانی چنین حسی را به همراه دارد. از همین رو می‌توان آن را کفش مناسب استایل کژوال دانست و از مدل‌ها و سبک‌های مختلف کتانی برای ست کردن این استایل راحت و شیک، بهره برد. مدل‌هایی مانند رانینگ، کانورس، نایک جردن و مواردی ازاین‌دست، پیشنهادهای عالی و مناسبی برای استایل‌های راحت و خیابانی محسوب می‌شوند.
نکته شایان توجه اینکه در هنگام خرید انواع کتانی زنانه، به رنگ آن دقت زیادی نشان داده و کفشی را انتخاب کنید که امکان ست کردن آن با تعداد زیادی از لباس‌ها وجود داشته باشد. یک دلیل مهم که کتانی به‌عنوان کفش مناسب استایل کژوال شناخته می‌شود این است که علاوه بر قابلیت ست کردن با انواع استایل‌های غیررسمی، برای پوشیدن با لباس‌های رسمی و اداری مانند کت‌وشلوار یا کت‌ودامن نیز کاربردی هستند.

 

• انواع کالج و صندل

کفش مناسب استایل کژوال- کالج و صندل

پوشیدن کتانی شاید برای تمام افراد و در تمام فصول سال، خوشایند و مناسب نباشد. حتی برخی افراد ممکن است به دلایلی مانند وجود میخچه در قسمت‌هایی از پا و یا مشکل عرق، نتوانند از این نوع کفش برای ست کردن با دیگر اجزای استایل خود استفاده کنند. به همین دلیل می‌توانند کالج یا صندل را برای راحتی و حفظ استایل خیابانی خود انتخاب کنند.
دقت داشته باشید که اگرچه در مواردی می‌توان کفش‌های لژدار و یا پاشنه‌بلند را با این پوشش ست کرد، اما معمولاً کفش مناسب استایل کژوال پاشنه ندارد و به‌این‌ترتیب راحتی بیشتری را برای پاهایتان به ارمغان می‌آورد. بنابراین انتخاب و خرید کفش یا صندل بدون پاشنه برای استایل خیابانی زیبایی بیشتری دارند.

 

• اسپرت

کفش مناسب استایل کژوال- اسپرت

اگر علاقه زیادی به کتانی، کالج یا صندل ندارید و یا حتی می‌خواهید در کنار آن‌ها، مدل‌ها و انواع دیگری از کفش‌ها را برای پوشیدن با لباس‌های مختلف داشته باشید، بهتر است به سراغ کفش‌های اسپرت بروید. این مدل کفش‌ها نیز برای پوشیدن با انواع تیپ‌های رسمی و غیررسمی زیبا و مناسب هستند. ضمن اینکه راحتی و آرامش زیادی را نیز به پاهایتان می‌بخشند.
البته بسیاری از افراد، کتانی را هم کفش اسپرت می‌دانند که کاملاً درست است. اما منظور از کفش اسپرت، ونس های زنانه و دخترانه شیک و راحتی هستند که به‌عنوان کفش مناسب استایل کژوال نیز شناخته می‌شوند و هر فرد متناسب باسلیقه و استایل خود می‌تواند از آن‌ها استفاده نماید.
گفتنی است امروزه انواع پوتین‌ها نیز در بازار دیده می‌شوند که کاملاً مناسب سبک کژوال هستند و می‌توان آن‌ها را بنا به موقعیت و شرایط مختلف استفاده کرد. درواقع این به سلیقه و تیپ شما بستگی دارد که از چه نوع کفشی برای استایل خود استفاده کنید، اما نکته‌ای که باید به خاطر بسپارید، تمیزی کفش‌ها است که بیش از هر چیزی به چشم می‌آید.

 

 

کدام کفش مناسب استایل کژوال می باشد؟

تحریریه کالاتیتر

چطوری میتونم کمکتون کنم؟