ویژگی های شال و روسری نخی مناسب که باید بدانید!

ویژگی های شال و روسری نخی مناسب که باید بدانید!
خلاصه

دانستن ویژگی های مناسب شال و روسری نخی به شما در انتخاب و خرید شال و روسری مناسب کمک خواهد کرد. شال و روسری نخی همیشه جز پرطرفدارترین شال و روسری ها در میان خانم ها بوده اند و این محبوبیت به دلیل لطافت و سبک بودن جنس نخ می باشد‌.

1401/4/25
999 بازديد
ویژگی های شال و روسری نخی مناسب که باید بدانید!

ویژگی های شال و روسری نخی که باید بدانید!

ویژگی های شال و روسری نخی، شال و روسری یکی از اکسسوری هایی است که همه ی خانم های ایرانی چند تا از آن را در کمد لباس خود دارند. هنگام خرید شال و روسری، یکی از نکاتی که باید در نظر بگیریم جنس شال و روسری است.  زیرا تماس مستقیم با مو و پوست سر شما دارد و شما در طول روز گاها ساعت ها از این شال و روسری ها استفاده می کنید. پس باید در انتخاب روسری و شال مورد نظر خود دقت بخرج دهیم. در فصل های گرم سال اکثر خانم ها به دنبال پوشیدن روسری ها و شال های سبک و خنک هستند . بافت پارچه ی روسری ها بسیار مهم می باشد چرا که اگر بافت سبک داشته باشد هوا بهتر در آن جریان پیدا خواهد کرد. شال و روسری های نخی از جمله محبوب ترین نوع شال و روسری هستند چرا که در عین سبک بودن جریان هوا در آنها به خوبی اتفاق می افتد. در ادامه سایر ویژگی های شال و روسری نخی را بررسی خواهیم کرد.

 

ویژگی های شال و روسری نخی

خرید و مشخصات شال سبز طرح گوچی

 

چرا اکثر خانم ها علاقه دارند از شال و روسری نخی استفاده کنند؟

یکی از بزرگترین  مزیت و ویژگی های شال و روسری نخی این است که عمر شال و روسری های نخی نسبت به شال و روسری هایی که با پارچه هایی از جنس دیگر دوخته می شود بیشتر است.
مزیت بعدی این است که شال و روسری های نخی ای که در روزهای گرم تابستان استفاده می شوند باعث می شود بوی عرق گرفته شود.
مورد بعدی که قبل تر اشاره کردیم خنک بودن در این مدل از شال و روسری است و در نهایت می شود گفت که نیاز به اتو کشی کمتری خواهند داشت. البته اگر پارچه ی شال و روسری شما صد در صد نخ باشد نیاز به اتو پیدا خواهد کرد ولی اگر همراه با پنبه باشد از شر اتو کشیدن مداوم خلاص خواهید شد.

 

ویژگی های مهم شال و روسری نخی

خرید و مشخصات شال سفید و مشکی منگوله دار


اگر قصد خرید شال و روسری از جنس نخی را دارید بهتر از چند تا ویژگی های شال و روسری نخی را بدانید تا بتوانید آن را راحت تر تشخیص دهید.
اولین مورد برای تشیخص پارچه ی با کیفیت و مرغوب برای این مدل سبکی پارچه است. شال و یا روسری باید تا حدودی سبک و لطیف باشد. در ادامه رنگ این نوع شال و روسری نسبت به سایر شال و روسری ها مات است. پس این گزینه را هم به خاطر داشته باشید.شال و روسری هایی که پارچه های براق دارند و سبک هستند و به اسم شال و روسری نخی به فروش می رسند پلی استر را در پارچه ی خود دارند و به هیچ وجه برای خرید توصیه نمی شوند چرا که مواد شیمیایی آن ها زیاد بوده و به مرور زمان به موی سر شما آسیب خواهد رساند. و همچنین حساسیت های پوستی را به دنبال خواهد داشت.

 

مهم ترین ویژگی شال و روسری نخی

خرید و مشخصات شال مشکی پلیسه مربعی


شال و روسری های نخی هر سال در فصل بهار و تابستان با انواع مختلفی از رنگ و طرح راهی بازار می شوند و شما می توانید مناسب با استایل مورد نظر خود رنگ مناسب را به راحتی پیدا کنید.
سه مدل از شال های نخی پر طرفدار که هیچگاه از مد نمی افتند عبارت اند از : شال های پلیسه ای، شال های نخی ساده و تک رنگ و شال های آبرنگی که شامل طیف گسترده ای از طرح و رنگ ها می شود.روسری های نخی هم در دو مدل طرح دار و ساده در بازار موجود می باشند.

 

نحوه ی نگهداری از شال و روسری نخی 

ویژگی های شال و رو.سری نخی مناسب

خرید و مشخصات شال نخی دامنی

 

موقع شستن شال و روسری نخی به این موارد حتما دقت داشته باشد: نحوه ی شست و شو ،دمای آب،نحوه ی خشک کردن پس از شست و شو
بهتر است شال و روسری های نخی خود را در لباسشویی با دور ملایم بشویید و برای مواد شوینده از نوع بدون آنزیم استفاده کنید تا بافت پارچه خراب نشود.دمای آب حتما سرد باشد و تا حداکثر 30 درجه هم دمای قابل قبولی است.پس از شست و شو برای خشک کردن شال و روسری می توانید آب آنرا کامل بگیرید این کار برای جلوگیری از چروک شدن پس از شست و شو صورت می گیرد و پس از آن ، شال و روسری را بر روی بند در سایه قرار دهید تا خشک شود. هر پارچه ای اگر در معرض تابش نور مستقیم خورشید قرار بگیرد پس از گذشت مدتی رنگ اصلی خود را از دست خواهد داد.

 

نکات و ویژگی های مهم شال و روسری نخی

خرید و مشخصات شال پلیسه منگوله چوبی


قطعا برای اکثر ما مرغوب بودن اجناسی که می خریم اهمیت زیادی دارد همچنین ممکن است گاها مدل مورد نظر خود را در بازار ها نتوانیم پیدا کنیم. پس بهترین کار استفاده از منبعی بزرگ تر و فروشگاه های بیشتر است که این گزینه در خرید اینترنتی میسر می باشد
برای خرید اینترنتی شال و روسری نخی می توانید از فروشگاه های اینترنتی معتبر استفاده کنید. چرا که رنگ و جنس پارچه دقیقا مطابق با عکس بر روی صفحه ی وب سایت برای شما ارسال شود.

ویژگی های شال و روسری نخی مناسب که باید بدانید!

تحریریه کالاتیتر

چطوری میتونم کمکتون کنم؟