اصلی ترین تفاوت شال و روسری در چیست؟

اصلی ترین تفاوت شال و روسری در چیست؟
خلاصه

تفاوت شال و روسری از نظر جنس، استایل و نوع پوشش را بررسی خواهیم کرد. اگر شما هم مانند اکثر افراد فرق بین شال و روسری در داشتن یک استایل شیک و جذاب را نمی دانید پس با ما همراه شوید.

1401/5/20
877 بازديد
اصلی ترین تفاوت شال و روسری در چیست؟

تفاوت شال و روسری در چیست؟

تفاوت شال و روسری در چیست؟ بسیار از افراد تفاوت چندانی میان شال و روسری قائل نیستند و به هر دو به عنوان یک پوشش نگاه می کنند. لازم به ذکر است که شال و روسری تفاوت های بسیار زیادی باهم دارند. فهمیدن تفاوت این دو باعث می شود در استایل شما تغییرات تاثیرگذاری صورت گیرد. با گسترش صنعت مد سالانه هزارن مدل و طرح مختلف وارد بازار می شود که شما می توانید متناسب با سلیقه و معیار های خود بهترین آنها را انتخاب کنید. شال و روسری هر کدام بصورت جداگانه ای در تغییر مدل استایل شما تاثیرگذار هستند با دانستن تفاوت شال و روسری شما می توانید شال و یا روسریتان را همراه با استایل مورد نظرتان به خوبی ست کنید.

 

تفاوت شال و روسری

خرید و قیمت شال نخی طرح هاوایی

 

فرق بین شال و روسری در چیست؟

برای اینکه متوجه شویم شال و روسری در چه چیز هایی با یکدگیر تفاوت دارند بهتر است که تعاریف کلی که از آنها ارائه می شود را مطالعه کنیم پس در ادامه با مجله کالاتیتر همراه باشید.

فرق بین شال و روسری چیست

خرید و قیمت شال نخی طرح دار

 

روسری و شال چه هستند و به چه نوع پوششی شال و یا روسری می گویند ؟

روسری پوششی است که نسبت به شال رسمی تر بوده و شما می توانید آن را در مجالس و مهمانی های رسمی و خاص خود و حتی قرار های کاری رسمی استفاده کنید. فرم کلی این پوشش مربعی شکل است ولی ابعاد متفاوتی برای آن وجود دارد. از قواره های بزرگ گرفته تا روسری هایی با قواره های کوچک که بین 65 تا 75 سانتی متر هستند و مینی اسکارف نام می گیرند. روسری هم مانند هر پوشش دیگری از مد تبعیت می کند. برای مثال تا چند سال گذشته روسری های قواره بزرگ مد بود در حالی که امروزه اکثر قشر جوان از روسری های مینی اسکارف استفاده می کنند. جنس پارچه ای در این مدل پوشش تنوع بسیار زیادی دارد.

از پارچه های ابریشمی گرفته تا پارچه های کشمیر و نخی و ساتن و ... نحوه ی انتخاب جنس پارچه با توجه به فصل و محلی که قرار است از روسری خود استفاده کنید متفاوت می شود. برای مثال از روسری هایی با پارچه های نخی برای روزمره و از پارچه های حریر و ابریشمی و گاها ساتن برای قرار ها و مکان های رسمی تر استفاده می شود. روسری های کشمیر اگر بافت پارچه ای پری داشته باشند معمولا برای روزهای سرد پاییز و زمستان مورد استفاده قرار می گیرند.

 

تفاوت شال و روسری از نظر جنس

خرید و قیمت روسری نخی طرح هاوایی


شال ها پوششی هستند که بیشتر برای استایل های کژوال و اسپرت از آن استفاده می شود و بیشتر قشر جوان آن را می پسندند. دلیل محبوبیت انی پوشش راحت تر بودن آن نسبت به روسری می باشد. شال ها بر خلاف روسری ابعادی مستطیلی دارند. و شکل کلی آن ها ابعادی بین 70 در 180 سانتی متر است. همانند روسری شالها نیز در جنس و طرح های بسیار متنوعی تولید می شوند. دلیل محبوبیت بیشتر شال در این روزها نسبت به روسری نیز بستن راحت تر آن می باشد. اگر قصد دارید به بیرون بروید دیگر نگران گره های محکم روسری نباشید. چرا که می توانید بجای آن از شال استفاده کنید. اگر به دنبال شال هایی هستید که بتوانید از آن برای مجالس خاص نیز استفاده کنید. بهتر است بدانید که این شال ها را می توانید در فروشگاه های شال و روسری خاص مانند فروشگاه کالاتیتر پیدا کنید.
جنس پارچه ی شال ها شامل: حریر، نخی ( محبوب ترین نوع شال چرا که در آن احساس خنکی خواهید کرد)،گیپور و... می باشد.
در ایران شال و روسری بیشتر جنبه ی پوشش سر و حجاب دارد ولی در کشور های دیگر که حجاب اختیاری است. خانم ها از شال و روسری به عنوان حفاظی برای موهای خود استفاده می کنند. این محافظ از رسیدن گرد و غبار و گرما و سرما به موهای شما جلوگیری می کند.

 

فرق بین شال و روسری در استایل

خرید و قیمت روسری سبز آبرنگی

بررسی تفاوت شال و روسری از نظر الیاف و بافت پارچه 

بافت شال ها معمولا از دو بخش تشکیل می شود. بافت ریز و بافت درشت : بافت های ریز تراکم پارچه ای بیشتری دارند و برای فصل های سر مناسب تر می باشند ولی در مقابل بافت های درشت برای روزهای گرم مناسب اند چرا که گردش هوا در آن ها بهتر صورت می گیرد ولی در مقابل روسری ها از بافت ساده تری تشکیل می شوند و معمولا بافتی یک شکل دارند.
همانطور که پیش تر گفتیم تفاوت شال و روسری در رنگ و طرح بسیار زیاد است، ولی تفاوت در مدل شال از روسری بیشتر می باشد. برای مثال ما شال های منگوله دار و یا پلیسه ای در مدل های متنوع داریم ولی روسری ها اکثرا دارای یک فرم و ساده می باشند.
اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به پوشیدن استایل کلاسیک علاقه دارید می توانید تعداد مدل های روسری در کمد لباسی خود را افزایش دهید.

 

تفاوت میان شال و روسری

خرید و قیمت شال مشکی راه راه

 

در هنگام خرید شال و روسری به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

مهم ترین نکته هنگام خرید شال و روسری انتخاب درست سایز می باشد. سایز درست شال و روسری همراه با استایل درست می تواند شما را شیک پوش تر نشان دهد و در مقابل انتخاب اشتباه سایز شال و روسری می تواند شما را شلخته نشان دهد.
جنس شال و روسری خود را به درستی انتخاب کنید. چرا که روسری با جنس نخی را نمی توانید همراه با استایل مجلسی ست کنید. رنگ شال و روسری از موارد مهم دیگری است که هنگام خرید باید به آن دقت کنید. از رنگ هایی که پوست صورت شما را کدر می کنند استفاده نکنید. اگر پوستی روشن دارید از رنگ های سرد استفاده نکنید چرا که شما را بی روح جلوه خواهد داد. اگر پوستی تیره دارید رنگ های زیاد تیره مناسب شما نمی باشد.

 

فرق بین شال و روسری در هنگام خرید

خرید و قیمت شال نخی اسلپ


در کالاتیتر تفاوت شال و روسری را برای شما بیان کردیم تا بتوانید مثل همیشه خوش بدرخشید و انتخاب های درستی را انجام دهید و همیشه زیبا و شیک جلوه کنید. در این مقاله از تاثیر رنگ شال و روسری را در بهتر دیده شدن شما بیان کردیم و از تفاوت در الیاف شال و روسری برای شما گفتیم. اگر قصد دارید همیشه شیک پوش باشید ست کردن را فراموش نکنید. اجزای استایل خود را به گونه ای انتخاب کنید که فردی آراسته و منظم نشان داده شوید.

اصلی ترین تفاوت شال و روسری در چیست؟

تحریریه کالاتیتر

چطوری میتونم کمکتون کنم؟