موثرترین روش های تمیز کردن کتانی سفید چیست؟

موثرترین روش های تمیز کردن کتانی سفید چیست؟
خلاصه

تمیز کردن کتانی سفید، کتانی سفید را چطور تمیز کنیم؟ روش های تمیز کردن کتانی در خانه؟ بهترین روش برای تمیز کردن کتانی سفید چیست؟ با ما همراه شوید تا بهترین پاسخ را به این سوال ها دهیم.

1401/10/13
1028 بازديد
موثرترین روش های تمیز کردن کتانی سفید چیست؟

چگونه کتانی سفید خود را تمیز کنیم؟


از جمله کفش‌های محبوب که می‌توان از اجزای جذاب و جدانشدنی استایل‌های اسپرت و سبک‌های پوشش جذاب دانست، کتانی سفید است. مهمترین مسئله‌ای که در رابطه با این کفش‌ها وجود دارد، روش صحیح تمیز کردن کتانی سفید است که افراد می‌بایست قبل از خرید کتانی سفید با انواع روش‌ها و مواد لازم جهت تمیز کردن کتانی سفید آشنا شوند. از دغدغه‌های مهم طرفداران کتانی سفید، تمیز نگه داشتن و روش تمیز کردن آن است که ما در این مقاله از کالاتیتر قصد آشنایی شما را انواع روش‌های تمیز کردن کتانی سفید را داریم.
در صورتی‌که اقدام به خرید کتانی سفید زنانه کرده و برای مدتی از آن‌ها استفاده نموده‌اید و مانند روز اول تمیز و سفید نیستند، حتما تا انتهای این مطلب ما را همراهی کرده تا شما را با روش نو و سفید کردن مجدد آن‌ها آشنا کنیم که دیگر نیازی به خرید کفش‌های جدید و ارزان نداشته باشید.

 

نحوه تمیز کردن کتانی سفید


قبل از آشنایی و اقدام به تمیز کردن کفش‌های سفید خود، تا حد امکان مراقبت تمیز ماندن آن‌ها باشید تا دیگر نیازی به صرف وقت و هزینه برای تمیز کردن آن‌ها نباشد. حتما قبل از پوشیدن کفش‌های سفید برای اولین بار، از مقداری محلول‌های ضد لک و ضد آب بر روی آن‌ها استفاده نمایید. بهتر است این اقدام را برای تمامی کفش‌های سفید خود به هر اندازه که قصد پوشیدن آن‌ها را دارید، انجام دهید.
توجه داشته باشید که تا به محض کثیف و تیره شدن کفش‌ها، از یک دستمال کاملا نرم و مناسب برای پاک کردن آن‌ها استفاده کنید. در صورت‌ عدم تمیز کردن سریع لکه‌ها، کثیفی به عمق پارچه و جنس کفش نفوذ می‌کند و از این‌رو به منظور تمیز کردن اساسی آن در آینده، باید زمان و وقت بیشتری را اختصاص دهید.

 

انواع مواد لازم جهت شستن و تمیز کردن کتانی سفید

 

روش تمیز کردن کتانی سفید

 

امروزه روش‌های بسیاری برای تمیز کردن کتانی سفید از طرف افراد باتجربه و فروشندگان این محصول به مشتریان ارائه می‌شود. یکی از این روش‌ها استفاده از یک مسواک کهنه، مقداری آب گرم و صابون است. برای تمیز کردن کتانی سفید خود با این مواد، ابتدا یک مسواک کاملا کهنه را برداشته و سپس مقداری آب و صابون را با یکدیگر ترکیب نمایید و با استفاده از مسواک تمامی لکه‌های موجود بر سطح کفش را آهسته بشویید. این روش تاثیر بسیاری در تمیز‌تر و سفید شدن کفش‌های شما دارد.
در صورتی‌که لکه‌های موجود بر سطح کفش بسیار سخت، بد قلق و مقاوم بودند، بهتر است از روش‌های دیگری از جمله جوش شیرین، محلول سفید کننده، خمیر دندان و… استفاده نمایید که در ادامه هر یک را توضیح خواهیم داد.
به هیچ عنوان کتانی‌های سفید و همچنین سایر کفش‌های سفید خود را داخل ماشین لباسشویی قرار ندهید؛ چرا‌که استفاده از ماشین لباسشویی برای شستن کفش‌ها سبب شده تا لکه‌ها در مقابل شست و شو مقاوم‌تر شوند. همچنین استفاده از ماشین لباسشویی در بسیاری از مواقع سبب وارد شدن آسیب‌های همیشگی به کفش شما می‌شود که پارگی، خراب شدن چرم و پارچه کفش، نخ کش شدن و… از جمله این آسیب‌ها محسوب می‌شود.

 

استفاده از انواع مایع سفید کننده جهت تمیز کردن کتانی سفید

 

کتانی سفید را چطور تمیز کنیم

 

این سوال برای بسیاری از افراد مطرح است که آیا استفاده از برخی مواد سفید کننده به منظور تمیز کردن کتانی سفید مناسب هستند یا خیر؟ بدون شک پاسخ این سوال مثبت است. البته توجه داشته باشید که استفاده از انواع مایع‌های سفید کننده جهت تمیز کردن کتانی سفید و سایر کفش‌ها تنها و مناسب‌ترین راهکار نبوده و روش‌های بهتری نیز وجود دارد.
اگر قصد دارید که از مایع سفید کننده برای تمیز کردن کتانی سفید خود استفاده نمایید، حتما آن را با مقداری آب رقیق نمایید. همچنین مقدار مایع سفید کننده‌ای که می‌بایست به منظور تمیز کردن کتانی خود، استفاده نمایید، با توجه به جنس و متریال کفش متفاوت است. بسیاری از افراد باتجربه که در اصل به عنوان راهنمایی نگهداری کفش مشغول به فعالیت هستند، به کسانی که قصد خرید دارند، توصیه می‌کنند که نسبت آب به مایع سفید کننده باید یک به پنج باشد. اگر در این مقدار زیاده روی شود، امکان زرد شدن کفش‌های سفید شما بسیار زیاد است.

 

روش تمیز کردن کتانی سفید با جوش شیرین

 

کتانی سفید را در خانه چطور تمیز کنیم

 

از جمله موادی که برای تمیزکاری انواع وسایل، ملحفه و… استفاده می‌شود، جوش شیرین است که استفاده از آن انجام بسیاری از کار‌های منزل را ساده و سریع‌تر می‌کند. اگر قصد تمیز کردن کتانی سفید خود را دارید، جوش شیرین یک گزینه عالی است که البته برای نتیجه‌دهی بیشتر بهتر است که آن را با کمی سرکه ترکیب کنید.
ابتدا یک قاشق سوپ‌خوری آب گرم را با یک قاشق سوپ‌خوری سرکه سفید و به همان اندازه جوش شیرین ترکیب کرده تا مخلوط نهایی، ماده‌ای خمیری شکل باشد. سپس با استفاده از یک مسواک کهنه، ترکیب آماده شده را بر روی سطح کفش بمالید که بهتر است برای نتیجه بهتر مسواک را به صورت حرکت‌های دورانی بر روی کفش بزنید. پس از آغشته شدن کامل سطح کفش به مخلوط خمیر، می‌بایست کفش را برای چند ساعت در مقابل نور مستقیم خورشید قرار داده تا کاملا خمیر خشک شود و سپس آن را تکان دهید و با استفاده از یک مسواک تمیز، مخلوط جوش شیرین و سرکه را از سطح کفش پاک نمایید که در نهایت احتمال سفید و تمیز‌تر شدن کتانی‌های شما بسیار زیاد است.

 

روش تمیز کردن کتانی سفید در زمستان

 

روش های تمیز کردن کتانی سفید زنانه

 

بدون شک خرید کتانی سفید و دیگر کفش‌های سفید رنگ در فصل زمستان و قدم زدن با آن‌ها بر روی برف، سبب کثیف و لکه دار شدن آن‌ها نمی‌شود. نکته‌ای که در اینجا حائز اهمیت است، استفاده از نمک در بسیاری از شهر‌ها برای ذوب شدن برف است که هنگام قدم زدن بر روی نمک‌ها لکه‌های بسیار بدشکلی بر روی کف شما ایجاد می‌شود. در صورتی‌که کفش شما دچار لکه نمک شد، می‌توانید به آسانی با استفاده از یک پارچه کاملا تمیز که به سرکه سفید و آب آغشته شده است، لکه‌ها را پاک نمایید.
توجه کنید که استفاده از آب برای تمیزکردن کفش‌هایی از جنس جیر امکان آسیب زدن به آن را چند برابر می‌کند و از این‌رو جهت گرفتن رطوبت این کفش‌ها حتما در پایان کار از دستمال نرم و حوله‌کاغذی استفاده نمایید.

موثرترین روش های تمیز کردن کتانی سفید چیست؟

تحریریه کالاتیتر

چطوری میتونم کمکتون کنم؟